Po celém městě za téměř stejnou cenu jako dříve v jedné zóně. Tak od Nového roku jezdí městskou hromadnou dopravou v Ostravě senioři, kteří si zakoupili speciální elektronickou kartu, a získali tím možnost cestovat za podstatně nižší cenu.
Ceník jízdného pro důchodce Třicetidenní nepřenosná jízdenka (Kč):
papírové jízdné / elektronické jízdné
1 zóna 259 / 250
2 zóny 329 / 250
3 zóny 371 / 250
4 zóny 385 / 250
*Zdroj: DPO
„Senioři o nákup ODISky zájem mají. Během prosince loňského roku a několika dnů letošního ledna si ji pořídilo 2261 seniorů," potvrdil mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht.
Tuto úpravu jízdného pro seniory schválili těsně před volbami na svém říjnovém zasedání ostravští radní. Týká se důchodců do sedmdesáti let, kteří ještě nemají nárok na bezplatnou přepravu. Nyní má tato skupina cestujících nárok na třicetiprocentní slevu z obyčejného dlouhodobého jízdného.
Ovšem argument jezdit měsíc ve všech čtyřech městských zónách za 250 korun namísto 385 se ukázal dostatečně přesvědčivý. I když na začátku zájemce musí zaplatit za čipovou kartu.
„Cena ODISky je 130 korun," doplnil Albrecht. Platí ale šest let.
Této možnosti využila i paní Drahoslava Hruzíková z Ostravy-Poruby, které zbývají dva roky do doby, než bude moci jezdit hromadnou dopravou v krajském městě bezplatně.
„Už jsem si kartu vyřídila. Kupuji si jízdenku na čtvrt roku a byla jsem příjemně překvapena, že ušetřím několik stokorun," říká spokojeně. Zatím však musí počkat, protože od zažádání o vydání čipové karty do jejího vydání může uplynout různě dlouhá doba.
„ODISky jsou vyráběny subdodavatelsky. I když je v podmínkách vydávání a využívání e-karty uvedeno, že obvyklá lhůta pro její předání žadateli činí jedenadvacet dnů ode dne úhrady poplatku, uvedená lhůta je pouze orientační. Ve skutečnosti je to do deseti dnů," vysvětlil Miroslav Albrecht.