Také vás při návštěvě cizích měst trápí otázka kam zase zaparkujete svůj vůz a kolik vás to bude tentokrát stát? V Kopřivnici nemusí. Tamní radní se rozhodli, že parkování v centru města zůstane nezpoplatněno.

Problémy s časově omezeným stáním a změny v organizaci dopravy řešili v Kopřivnici dlouho. Plány na zásadní změny v loňském roce přerušila rekonstrukce hlavního tahu městem, ulice Štefánikovy. Po jejím skončení se radní k problému vrátili.

Od původního plánu na regulaci parkování pomocí zpoplatnění a vytvoření rezidentních zón upustili. „Jen za dobu, kdy se systém regulace připravoval, vzrostl počet aut v Kopřivnici zhruba o čtyři sta. Původní koncept počítal s tím, že auta vymístěná ze zpoplatněných parkovišť bude možné zaparkovat v přilehlých zónách. Když ale vidíme, jak rychle automobilizace roste, musíme uznat, že by nešlo o dlouhodobé řešení a problém by se pouze přesunul dál z centra. Je tedy potřeba zaměřit se na zvýšení počtu parkovacích stání, k čemuž mohou zpočátku přispět změny v organizaci dopravy," uvedl starosta Josef Jalůvka s tím, že další možnosti investičního charakteru zváží radnice při blížící se aktualizaci Strategického plánu rozvoje města.

Stání vozidel bude omezeno časově

Aby se zamezilo blokování parkovišť dlouhodobě odstavenými vozidly, bude obslužnost centra města zajištěna takzvaným časově omezeným stáním. Cílem tohoto systému je umožnit parkování těm, kteří si v centru Kopřivnice potřebují vyřídit své záležitosti, navštívit lékaře či nakoupit.

„Ve vybraných lokalitách bude možné parkovat po dobu maximálně dvou hodin s parkovacím kotoučem. Týká se to parkovišť u Alberta, před radnicí a poštou, na ulici Štefánikova před Tatrovankou a poliklinikou, na ulici Hanse Ledwinky a částečně u kasáren," konkretizoval Richard Petr z odboru rozvoje města.

Regulace bude platit pouze ve vyhrazených časech, které se budou lišit v závislosti na provozních hodinách přilehlých obchodů a veřejných budov. Na řadu přijde také navýšení počtu parkovacích stání na ulici Sokolovská. „Stávající systém jednosměrné komunikace umožňuje částečné stání na jednom z chodníků. Vyznačení parkovacích pruhů by vyšlo zhruba na čtyřicet tisíc korun, ale vytvořilo by se tím třicet nových míst. Chodník by se sice zúžil, ale jeho šířka by k průchodu i průjezdu kočárků zůstala zcela dostačující. Konečná podoba dopravních změn na ulici Sokolovská však bude ještě projednána s obyvateli této lokality," doplnil Richard Petr. Dalších téměř třicet míst vznikne také v okolí kopřivnické radnice, především pak v zadním traktu u bývalé vrátnice Tatry. Nová stání budou sice určena úředníkům, nicméně ti díky tomu uvolní místa na veřejném parkovišti před budovou pro občany a návštěvníky.