Na start se postavil s historickým automobilem Praga Piccolo z roku 1930. Papírově má historická pragovka teprve třetího majitele. Není bez zajímavosti, že byla v období první republiky výhrou v loterii.

„Před osmdesáti čtyřmi lety vyhrál toto vozidlo jako první cenu v Československé státní loterii původní vlastník, lékař. Následně si vozidlo koupil staříček mé manželky. Před nacisty schoval automobil v roce 1939 do suchého sklepa v Prostějově, a to až do roku 1956," řekl k historii veterána Viktor Vymětal.

Praga Piccolo má původní vybavení, včetně čalounění, volant má z dnešního pohledu na straně spolujezdce, jak bylo před druhou světovou válkou běžné.

.

Vůz je v tak dobré kondici, že s ním jezdec vyhrál letošní sedmý ročník Rallye kolem Slezské Harty, pořádaný Klubem historických vozidel Bruntál. Praga zvítězila mezi auty vyrobenými do roku 1945. Piccolo má litrový objem, dvaadvacet koní, je to čtyřválec, má tři rychlosti.

„Já se o něj starám a servisuji jej čtyřiadvacet let. Co mi jízda ve veteránu přináší? Především klid. Když vidím, co předvádějí někteří řidiči, hlavně ti mladí, kteří si neváží zdraví ani života cizích ani svých, raději pojedu tou svou čtyřicítkou a budu se kochat. Užívám si to, jako by se pro mě v momentu jízdy zastavil čas," vyznal se Vymětal.

Na výstavy jezdí pragovkou dodnes výhradně po vlastní ose.

Zajímavosti o vozu Praga Piccolo:
• bývala označována jako československý Ford T, přezdívaný Tin Lizzie (Plechová Líza)
• vyráběli jej v letech 1924 až 1941 v šestatřiceti různých sériích
• chladič zdobí soška Génius vítězství od akademického sochaře Otakara Šalouna
• sošku vůz získal v silné k onkurenci továrních vozů za svou spolehlivost
• spolehlivost opakovaně prokázal v testech na sto tisíc kilometrů bez rozebrání motoru

.