Přesně po třech letech od otevření příborského obchvatu by se měli místní občané z řad chodců a cyklistů dočkat vytouženého přemostění přes mezinárodní silnici I/58. V současné době totiž musejí využívat provizorní přechod u frekventované křižovatky (mezi I/58 a silnicí třetí třídy v ulici Štramberské), který není bezpečný. „Naštěstí se zde za celou dobu nic nestalo, kromě nějakých srážek aut," vyzdvihl příborský starosta Milan Strakoš.

Všechny úřední záležitosti, včetně platného stavebního povolení, má radnice hotové, doposud se však čekalo, jestli bude úspěšná v získání dotace. Kladné stanovisko přišlo z kraje před pár dny, a tak už nic nebrání v hledání zhotovitele zakázky. „Výzva pro dodavatele jde příští týden do rady města. V ní je psáno, že předběžná doba výstavby lávky a navazujících komunikací je tři měsíce s tím, že dokončení chceme letos v listopadu, takže zahájení výstavby předpokládáme v září," informoval starosta Deník. Město předpokládá, že investice spolknou něco mezi 10 až 12 miliony korun, ovšem více odhalí až veřejná soutěž a zájem potenciálních dodavatelů.

Provizorní řešení

Radnice mluví o vybudování lávky už od otevření příborského obchvatu v listopadu 2011 a dosavadní přechody jsou jen dočasné. „Od počátku jsme tuto situaci řešili tím, že jsme si zapůjčili pozemky pro provizorní chodník," doplnil Milan Strakoš. Nové, a hlavně bezpečné chodníky, vhodné i pro cyklisty, budou severně 70 metrů za křižovatkou směrem ke kruhovému objezdu, kde se řidiči napojují na dopravní čtyřproudovou tepnu I/48. Spojovat je bude více než padesátimetrová lávka.

Dopravní omezení

Více přiblížil stavbu Deníku Jaroslav Šimíček z odboru investic: „Délka přemostění je 42 metrů, lávka jako taková má 51 metrů. K tomu přiléhají dva chodníky, které mají délku 263 metrů a šířku tři metry, tak aby tam mohl být společný pás pro chodce i cyklisty." Už z těchto parametrů i umístění lávky nad silnicí je patrné, že si stavbaři na podzim vyžádají na obchvatu dopravní omezení. „Protože budou probíhat určité práce, které vyžadují převedení dopravy do menšího počtu pruhů. Také v době, kdy se bude lávka usazovat na konstrukci, se bude muset doprava převést do města," vysvětluje Šimíček, ale jedním dechem uklidňuje: „Měla by to být otázka jen několika dnů."