Neveselý osud nádherného osobního automobilu značky Tatra 603 A se začal psát v roce 1962. Tehdy vznikl prototyp, který měl po prvních zkouškách zajistit sériovou výrobu tohoto osobního vozu. Přes všechny předpoklady se však tato tatrovka do výroby nedostala. „Tenkrát se proti tomu ozval bývalý šéf odbytu Václav Lebeda, jenž tvrdil, že na automobilu jsou použité prvky, které jsou na Západě známé už dva roky. Jednalo se o stupňovitou záď vozu a nějaké karosářské výtvory," vzpomínal na začátek výroby vozidla znalec tatrovek Karel Rosenkranz. „ Přestože se už v té době jednalo o unikát, který měl motor vzadu, navíc chlazený vzduchem, krásné auto, lehčí než 603, k výrobě nikdy nedošlo," doplnil Karel Rosenkranz vzápětí.
Na světě tak zůstal jediný exemplář, který z kopřivnické automobilky odkoupil soukromý majitel. Za pět desítek let skvost několikrát změnil majitele a také, bohužel, svůj stav. Nepojízdný vrak zachránil až jeho nynější majitel, který jej před pěti lety dovezl do kopřivnické restaurátorské firmy. Tam vůz během čtyř a půl tisíce hodin práce doslova vydupali ze země. „Když se k nám automobil dostal, byl ve značně zbědovaném stavu. Podepsal se na něm nejen zub času, ale také předělávky, kterými se původní majitel snažil udržet vůz co nejdéle v provozu, a nahrazoval originální součásti díly, které byly v té chvíli po ruce," popsal stav auta při převzetí majitel lubinské Eccory Vítězslav Hinner.
Restaurátorské práce trvaly pět let. Během té doby bylo nutné nejen sehnat podrobnou dokumentaci vozu, ale také vyrobit originální, a mnohdy dosti netypické, díly. Jak se ukázalo, ani jedna z věcí nebyla zrovna jednoduchou. „ V podnikovém archivu toho k Tatře 603A moc nebylo. Objevili jsme jen nějaké negativy vozu a výkresovou dokumentaci, která ale vznikla podle vzpomínek pamětníků. Přitom jsme museli zjistit například to, jaké bylo původní čalounění," popsal mravenčí práci milovník a znalec tatrovek Karel Rosenkranz.
V současné době je tatrovka, jejíž cena je podle majitele, i podle znalců a restaurátorů, nevyčíslitelná, zcela pojízdná. „Automobil má technický průkaz a dostane i novou poznávací značku, takže je plně schopný účastnit se silničního provozu," potvrdil Vítězslav Hinner. Ovšem na cestách jediný automobil svého druhu potkáme asi jen velmi zřídka. „Majitel jej nyní zařadí do své sbírky a snad jej alespoň jednou za čas vytáhne na nějakou veteránskou ralley," sdělil Vítězslav Hinner.