Přestože ještě stále probíhá vyhodnocení soutěže na firmu, která má nový dopravní terminál postavit, víceméně už je jasné, že v nejbližší době nedojde ani k demolici nádražní haly, rekonstrukci stanice ani stavbě autobusového stanoviště před nádražím.
Důvodem jsou přísné podmínky pro proplacení evropských dotací. Ani jeden z investorů, kterými jsou České dráhy a město Havířov, nechtějí riskovat, že nestihnou stavbu dokončit do konce roku 2015, jak stanoví podmínky schválené dotace.
Nejbližší předpokládanou změnou, která se bude nádraží týkat, bude převod stanice z dopravní společnosti České dráhy (ČD) na Správu dopravní železniční cesty (SŽDC).
Havířovské nádraží mělo být modernizováno, podobně jako jsou postupně rekonstruovány i jiné stanice. ČD se dohodly s havířovskou radnicí na projektu, ve kterém měly dráhy modernizovat nádraží a město postavit v přednádražním prostoru kryté autobusové stanoviště, parkoviště a objekty se službami pro cestující.
Zastavení projektu
O zastavení projektu se uvažovalo několikrát. Několikrát v době řízení o návrhu na prohlášení nádraží za kulturní památku. Z finančních důvodů chtěly projekt zastavit i České dráhy. Úvahy o ukončení padaly před i po komunálních volbách. Přesto však definitivní rozhodnutí dosud nepadlo.
Podle informací Deníku by se mohlo rozhodnout právě ve středu na jednání městské rady. Už v pondělí však někteří zastupitelé při jednání o rozpočtu počítali s ušetřenými penězi, které neinvestují do stavby dopravního terminálu, na jiné projekty.
Jakou formou budou modernizovat nádraží SŽDC, zatím není jasné.
Více informací přinese středeční vydání Karvinského a Havířovského deníku.