Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soukromí dopravci míří na další železniční trať z Ostravy

Ostrava - Vláda schválila časový plán otevírání železničního trhu. Soukromí dopravci teď budou mít v následujících dvou letech možnost soutěžit o provozování celkem šesti rychlíkových linek. Jedna z nich bude i mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Olomoucí.

22.9.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

„Časový plán je nastaven tak, aby bylo možné na tyto veřejné služby čerpat prostředky z Operačního programu Doprava 20142020. Vzhledem k tomu, že prioritou ministerstva dopravy je zvýšit komfort cestování na české železnici, chceme dopravcům umožnit, aby v soutěžích mohli využít evropské peníze na pořízení kolejových vozidel," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Pokud se chtějí dopravci zúčastnit soutěže o provoz vlaků na výše zmíněné trase mezi Ostravou a Olomoucí, musí podat přihlášku do soutěže do jara roku 2016.

„Leo Express provozuje všech svých šestnáct spojů mezi Prahou a Moravou mimo závazek veřejné služby, to je bez dotací od krajů a státu. Tento přístup si chceme zachovat i nadále. O účasti v soutěži o trať Ostrava Opava Krnov a Olomouc budeme uvažovat v souvislosti s naším stávajícím provozem, a pokud pro nás tato trať bude zajímavá, rádi se soutěže zúčastníme," řekla mluvčí Leo Expressu Petra Valentová.

Otevírání trhu má ale podmínku: dopravci by si navzájem měli uznávat jízdenky, a to v souladu s tím, aby cestující na jedné trase mohli využívat všechny spoje, ať už zajištěné soukromými dopravci nebo Českými dráhami.

Dále by měla na trase platit jednotná tarifikace, která by se měla odvíjet od cen Českých drah. A tady vidí soukromí provozovatelé vlaků problém.

„Jedním z kontroverzních a výrazně nedotažených bodů návrhu, které ministerstvo dopravy předložilo vládě, je otázka jednotné tarifikace tratě. Leo Express obecně jednotnou tarifikaci vítá. Společný tarif však musí být definován státem a jeho povinností je vyvinout takový tarif který bude dostatečně transparentní a bude podléhat nezávislé kontrole. Místo toho ministerstvo navrhuje, aby cena byla řízena jedním ze soutěžících subjektů na trhu, a to přímo subjektem s dominantním postavením," uvedla pro Deník mluvčí Leo Expressu PetraValentová.

Kromě tratě mezi Ostravou a Olomoucí se bude otevírat trh i pro trasy mezi Plzní a Mostem, Libercem a Pardubicemi a Ústím nad Labem, Prahou a Chebem, Prahou a Děčínem.

Na ostravské trase by vlaky soukromých dopravců, jako Leo Express a RegioJet, mohly jezdit v roce 2019.

Autor: Jakub Malchárek

22.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mráz na podzim. Ilustrační foto.
3

Následující čtyři týdny budou teplotně mírně nadprůměrné

Plameny v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ.
AKTUALIZOVÁNO
4

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Výstaviště ukazuje krásu minerálů z celého světa. Děti se naučí poznávat fosilie

Minerály z Pákistánu, Peru nebo třeba Mexika si nadšenci tento víkend prohlížejí na brněnském výstavišti. V pavilonu B začala v sobotu výstava Minerály Brno.

Zimbabwe slaví, že Mugabe padne, ten ale odstoupit nechce

/VIDEO/ Tisíce Zimbabwanů vyšli do ulic hlavního města Harare, aby oslavili armádu, která odstavila prezidenta Roberta Mugabeho, a současně vyzvali třiadevadesátiletého diktátora, aby konečně rezignoval. Ten ale stále odmítá podobné prosby vyslyšet.

Nepodléhejte panice, vyzval vůdčí politické strany německý prezident

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier varoval politické strany, které se snaží vytvořit novou vládní koalici pod vedením kancléřky Angely Merkelové, aby se nezabývaly panickými debatami o nových volbách.

AKTUALIZOVÁNO

U Bělče se srazila dvě auta. Dva lidé zemřeli, další tři transportoval vrtulník

V lesním úseku poblíž obce Běleč na Kladensku se v sobotu patnáct minut před 17. hodinou čelně srazila dvě osobní auta. Nehoda má tragické následky: dva mrtví a tři zranění lidé. Po nehodě zůstaly osoby zaklíněné ve vozidlech. Na pomoc jim proto okamžitě letěl vrtulník. Pro dva z nich už bohužel zbytečně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT