Stromy a keře odtud zmizely už v uplynulých měsících, teď je nahradil čilý stavební ruch. V ulici Těšínské ve Slezské Ostravě začala stavba kruhového objezdu, tedy první etapy dlouho očekávaného moderního dopravního terminálu Hranečník. Ten má být jedním z nejdůležitějších dopravních uzlů ve městě, na kterém se budou setkávat tramvajové, autobusové a nově i trolejbusové linky.

Úprav se dočkají i přilehlé ulice

Nová trolejbusová trať by měla vést po ulici Těšínské až na Hranečník a později také směrem k ulici Na Františkově, kam dosud žádný spoj MHD nevede.

„Vedle výstavby dopravního terminálu dojde ke stavebním úpravám i přilehlých ulic Těšínské a Počáteční, včetně instalace dvojí světelné signalizace, zřízení bezbariérových zastávek se společnou výstupní a nástupní hranou, čekárnou, sociálním zázemím pro řidiče, bufetem a prodejnou denního tisku," vyjmenoval Tomáš Sucharda, náměstek ostravského primátora pro oblast dopravy.

Vybudováním terminálu Hranečník dojde k výraznému odlehčení stávající konečné zastávky meziměstských autobusů na Gagarinově náměstí. „Situování přestupů do jednoho místa výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti cestujících," uvedl Sucharda.

Do centra ekologičtější dopravou

Mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská doplnila, že zároveň dojde k výrazné ekologizaci dopravy. „Autobusy například z Karviné, Orlové či Havířova budou zastavovat na hranici města a cestující se do centra Ostravy dostanou ekologičtější dopravou, tedy tramvají či trolejbusem," uvedla mluvčí Vojkovská s tím, že řidiči osobních aut mohou využít nové záchytné parkoviště a také využít MHD.

Obyvatelům Slezské Ostravy se díky novému terminálu podle starosty Antonína Maštalíře výrazně uleví. „Linkové autobusy parkovaly u krajnic a ve špičce zbytečně zpomalovaly dopravu. Určitě to pro nás bude lepší a věříme, že to pomůže také ovzduší v našem obvodě," uvedl starosta Slezské Ostravy Antonín Maštalíř.

Moderní terminál Hranečník by měl být podle náměstka Tomáše Suchardy dokončen příští rok. Celý projekt vyjde zhruba na dvě stě milionů korun. Asi devadesát milionů by mělo uhradit ministerstvo financí.

Mapa

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE NA OBRÁZEK