Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvajová expanze v Ostravě: Prodloužená trasa doplní páteřní síť

Pět let. Takový je nejzazší předpokládaný termín pro vybudování tramvajové sítě na sedmý a osmý porubský obvod. Prodloužená trasa doplní páteřní síť vedenou po ulicích Opavské a 17. listopadu v Ostravě-Porubě. Tramvají lidé dojedou až ke Globusu.

22.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Dopravní podnik Ostrava (DPO) připravil ve spolupráci s městem projekt, který je v kuloárech v ostravském měřítku přirovnáván k lince D pražského metra.

Do pěti let by tak měl být dokončen dopravní vývoj v Porubě, který v sedmdesátých letech minulého století při vzniku nového sídliště náhle ustrnul.

V docházkové vzdálenosti by nová tramvajová doprava měla obsloužit až deset tisíc potenciálních cestujících.

„O tomto projektu se uvažovalo léta a nyní můžeme říct, že má jednoznačnou podporu všech zainteresovaných. Na veřejných slyšeních v Pustkovci, který se proti tomu v devadesátých letech vyhraňoval, v Porubě i na městě byli pro všichni zastupitelé. Provedly se potřebné studie, které projekt posvětily," vysvětluje ředitel DPO Roman Kadlučka s tím, že Porubu čeká posun do 21. století.

DVA ROKY STAVBY

Studie je úspěšně hotová. Teď je proto podle Kadlučky potřeba vykoupit zbylých třicet procent pozemků, projít procesem EIA, tedy posouzením vlivu stavby na životní prostředí, a získat tak potřebná stavební povolení.

Jakmile toto bude splněno, stavba může začít.

S ohledem na obvyklé termíny a možnost čerpání evropských dotací se dokončení nové tramvajové sítě předpokládá mezi lety 2019 až 2020, nejvýš o rok později. Samotná doba výstavby by měla být srovnatelná s pracemi v Nádražní ulici v centru města.

„Jasné jsou tři věci: tramvajová trať je zde potřebná, je vůle ji postavit a jsou na ni peníze," míní Kadlučka. Tramvajová síť navíc spolu s prodlouženou Rudnou odlehčí dopravou už tak postižené lokalitě.

„V Porubě je ekonomickou formou vedena pouze doprava po páteřních ulicích Opavské a 17. listopadu, jinudy jezdí autobusy, přičemž ani ty osmnáctimetrové nikdy nepojmou to, co velkokapacitní tramvaj. Na křižovatkách ji dokážeme preferovat, nemusí stát v dlouhých kolonách. Z dostupných analýz je navíc zřejmé, že znečištění ovzduší v Porubě je z 64 procent způsobeno dopravou. Samozřejmě si uvědomujeme, že pouze tramvaje ekologizaci nevyřeší, a kromě dopracování páteřní sítě doplníme Porubu také o elektrobusy," dodává technický náměstek ředitele DPO a odborný garant projektu Martin Chovanec s tím, že trať bude vybudována tak, že sídliště nerozdělí, naopak do něj zapadne.

Dopravní podnik přislíbil, že zde využije nejmodernější technologie, aby trať byla tichá, navíc dodá nejnovější vozy, které za pět let bude mít, tedy s nízkou hlučností, plně nízkopodlažní a klimatizované. Na zastávkách budou zřízeny informační systémy. Poruba, která momentálně nemá vnitroobvodovou linku, tak bude tramvají spojena až ke Globusu, kde bude vytvořeno obratiště a na velkokapacitním parkovišti zřízen systém P+R (park & ride).

Autor: Petr Jiříček

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda SPD Tomio Okamura
8 4

Analytik: Nejemotivnější předvolební rétoriku měli Svobodní a SPD

Jednání Senátu. Ilustrační fotografie.
22

Na Senát mají největší zálusk žlutí

Žaloba na Polsko, odklad koaličních slibů a řádění orkánu: Vteřiny dne

Zjistěte během několika málo sekund, co nejdůležitějšího přinesl dnešní den.

Motor automobilového průmyslu se zadrhl

Stagnace a příprava na horší časy. Statistická data varují, že růst tuzemského automobilového průmyslu narazil na své hranice.

Italská vláda schválila kontroverzní dekret. Zpřísní podmínky pro migranty

Italská vláda v pondělí jednohlasně schválila přísný bezpečnostní dekret, který usnadní vyhoštění migrantů a zbavování je italského občanství. Informoval o tom server The Local. Přijetí dekretu prosadil ministr vnitra a šéf protiimigrační strany Liga Matteo Salvini. Do 60 dnů musí zákon projednat parlamentem a musí jej podepsat prezident Sergio Mattarella.

Indonésie bojuje s palmovým olejem. Prezident zastavil vznik nových plantáží

Indonéský prezident Joko Widodo vyrazil do boje s palmovým olejem. Podepsal totiž nařízení, které zakazuje vydávání povolení pro vznik palmových plantáží. V následujících třech letech tak žádné nové nevzniknout. Požádal také o přezkum povolení stávajících. Informoval o tom server The Jakarta Post.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT