Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvajová expanze v Ostravě: Prodloužená trasa doplní páteřní síť

Pět let. Takový je nejzazší předpokládaný termín pro vybudování tramvajové sítě na sedmý a osmý porubský obvod. Prodloužená trasa doplní páteřní síť vedenou po ulicích Opavské a 17. listopadu v Ostravě-Porubě. Tramvají lidé dojedou až ke Globusu.

22.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Dopravní podnik Ostrava (DPO) připravil ve spolupráci s městem projekt, který je v kuloárech v ostravském měřítku přirovnáván k lince D pražského metra.

Do pěti let by tak měl být dokončen dopravní vývoj v Porubě, který v sedmdesátých letech minulého století při vzniku nového sídliště náhle ustrnul.

V docházkové vzdálenosti by nová tramvajová doprava měla obsloužit až deset tisíc potenciálních cestujících.

„O tomto projektu se uvažovalo léta a nyní můžeme říct, že má jednoznačnou podporu všech zainteresovaných. Na veřejných slyšeních v Pustkovci, který se proti tomu v devadesátých letech vyhraňoval, v Porubě i na městě byli pro všichni zastupitelé. Provedly se potřebné studie, které projekt posvětily," vysvětluje ředitel DPO Roman Kadlučka s tím, že Porubu čeká posun do 21. století.

DVA ROKY STAVBY

Studie je úspěšně hotová. Teď je proto podle Kadlučky potřeba vykoupit zbylých třicet procent pozemků, projít procesem EIA, tedy posouzením vlivu stavby na životní prostředí, a získat tak potřebná stavební povolení.

Jakmile toto bude splněno, stavba může začít.

S ohledem na obvyklé termíny a možnost čerpání evropských dotací se dokončení nové tramvajové sítě předpokládá mezi lety 2019 až 2020, nejvýš o rok později. Samotná doba výstavby by měla být srovnatelná s pracemi v Nádražní ulici v centru města.

„Jasné jsou tři věci: tramvajová trať je zde potřebná, je vůle ji postavit a jsou na ni peníze," míní Kadlučka. Tramvajová síť navíc spolu s prodlouženou Rudnou odlehčí dopravou už tak postižené lokalitě.

„V Porubě je ekonomickou formou vedena pouze doprava po páteřních ulicích Opavské a 17. listopadu, jinudy jezdí autobusy, přičemž ani ty osmnáctimetrové nikdy nepojmou to, co velkokapacitní tramvaj. Na křižovatkách ji dokážeme preferovat, nemusí stát v dlouhých kolonách. Z dostupných analýz je navíc zřejmé, že znečištění ovzduší v Porubě je z 64 procent způsobeno dopravou. Samozřejmě si uvědomujeme, že pouze tramvaje ekologizaci nevyřeší, a kromě dopracování páteřní sítě doplníme Porubu také o elektrobusy," dodává technický náměstek ředitele DPO a odborný garant projektu Martin Chovanec s tím, že trať bude vybudována tak, že sídliště nerozdělí, naopak do něj zapadne.

Dopravní podnik přislíbil, že zde využije nejmodernější technologie, aby trať byla tichá, navíc dodá nejnovější vozy, které za pět let bude mít, tedy s nízkou hlučností, plně nízkopodlažní a klimatizované. Na zastávkách budou zřízeny informační systémy. Poruba, která momentálně nemá vnitroobvodovou linku, tak bude tramvají spojena až ke Globusu, kde bude vytvořeno obratiště a na velkokapacitním parkovišti zřízen systém P+R (park & ride).

Autor: Petr Jiříček

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kůň, který si "zahrál" v hollywoodském velkofilmu Troja z roku 2004, dnes stojí v tureckém městě Canakkale.
DOTYK.CZ
5

Trojský kůň nebyl žádným koněm, jde o chybu v překladu, tvrdí vědec

Alžběta II. a princ Philip slaví platinovou svatbu
1 7

Britská královna Alžběta II. a princ Philip oslaví zítra platinovou svatbu

Prezidentem by se stal Zeman. Volilo by jej 41,5 procenta. Druhý by byl Drahoš

Současný prezident Miloš Zeman by v prezidentské volbě nyní získal 41,5 procenta hlasů. Bývalého předsedu Akademie věd Jiřího Drahoše by volilo 30,5 procenta lidí a textaře Michala Horáčka 16,5 procenta. Další kandidáti mají výrazný odstup. Na čtvrtém místě je bývalý premiér Mirek Topolánek se čtyřmi procenty.

Motorest u dálnice zřejmě vzplanul od komína. Škoda jde do desítek milionů

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Mohutný požár se obešel bez zranění – a podařilo se zabránit jeho rozšíření. To jsou zřejmě jediné příznivé zprávy spojené s řáděním plamenů, které v sobotu hodinu před polednem zachvátily restaurační provoz v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi a v Praze, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčoval hustý tým valící se ze střechy budovy postavené ve stylu koliby, jímž probleskovaly plameny. Objekt požár zcela zničil i s veškerým vybavením. Škoda se odhaduje na 30 milionů korun.

Povolební postup Babiše a Zemana schvaluje téměř polovina Čechů

Téměř polovina Čechů souhlasí s povolebním postupem předsedy vítězného hnutí ANO Andreje Babiše a prezidenta Miloše Zemana. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median pro server Český rozhlas. Babiš se snaží o sestavení menšinové vlády. Prezident, který v Lánech přijal zástupce všech parlamentních stran, mu přislíbil první dva pokusy na získání důvěry Sněmovny.

AUTOMIX.CZ

V Boleslavi staví auta s pohonem 4x4 už 80 let. Některá byla vážně pozoruhodná

Současná obliba vozů třídy SUV s sebou přinesla i rostoucí zájem o pohon všech kol. Na tento trend samozřejmě musí reagovat i česká automobilka Škoda, která čtyřkolku nabízí v modelových řadách Octavia, Superb, Kodiaq a Karoq. Myšlenka pohonu všech kol sahá v Mladé Boleslavi až do 30. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT