Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvajová expanze v Ostravě: Prodloužená trasa doplní páteřní síť

Pět let. Takový je nejzazší předpokládaný termín pro vybudování tramvajové sítě na sedmý a osmý porubský obvod. Prodloužená trasa doplní páteřní síť vedenou po ulicích Opavské a 17. listopadu v Ostravě-Porubě. Tramvají lidé dojedou až ke Globusu.

22.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Dopravní podnik Ostrava (DPO) připravil ve spolupráci s městem projekt, který je v kuloárech v ostravském měřítku přirovnáván k lince D pražského metra.

Do pěti let by tak měl být dokončen dopravní vývoj v Porubě, který v sedmdesátých letech minulého století při vzniku nového sídliště náhle ustrnul.

V docházkové vzdálenosti by nová tramvajová doprava měla obsloužit až deset tisíc potenciálních cestujících.

„O tomto projektu se uvažovalo léta a nyní můžeme říct, že má jednoznačnou podporu všech zainteresovaných. Na veřejných slyšeních v Pustkovci, který se proti tomu v devadesátých letech vyhraňoval, v Porubě i na městě byli pro všichni zastupitelé. Provedly se potřebné studie, které projekt posvětily," vysvětluje ředitel DPO Roman Kadlučka s tím, že Porubu čeká posun do 21. století.

DVA ROKY STAVBY

Studie je úspěšně hotová. Teď je proto podle Kadlučky potřeba vykoupit zbylých třicet procent pozemků, projít procesem EIA, tedy posouzením vlivu stavby na životní prostředí, a získat tak potřebná stavební povolení.

Jakmile toto bude splněno, stavba může začít.

S ohledem na obvyklé termíny a možnost čerpání evropských dotací se dokončení nové tramvajové sítě předpokládá mezi lety 2019 až 2020, nejvýš o rok později. Samotná doba výstavby by měla být srovnatelná s pracemi v Nádražní ulici v centru města.

„Jasné jsou tři věci: tramvajová trať je zde potřebná, je vůle ji postavit a jsou na ni peníze," míní Kadlučka. Tramvajová síť navíc spolu s prodlouženou Rudnou odlehčí dopravou už tak postižené lokalitě.

„V Porubě je ekonomickou formou vedena pouze doprava po páteřních ulicích Opavské a 17. listopadu, jinudy jezdí autobusy, přičemž ani ty osmnáctimetrové nikdy nepojmou to, co velkokapacitní tramvaj. Na křižovatkách ji dokážeme preferovat, nemusí stát v dlouhých kolonách. Z dostupných analýz je navíc zřejmé, že znečištění ovzduší v Porubě je z 64 procent způsobeno dopravou. Samozřejmě si uvědomujeme, že pouze tramvaje ekologizaci nevyřeší, a kromě dopracování páteřní sítě doplníme Porubu také o elektrobusy," dodává technický náměstek ředitele DPO a odborný garant projektu Martin Chovanec s tím, že trať bude vybudována tak, že sídliště nerozdělí, naopak do něj zapadne.

Dopravní podnik přislíbil, že zde využije nejmodernější technologie, aby trať byla tichá, navíc dodá nejnovější vozy, které za pět let bude mít, tedy s nízkou hlučností, plně nízkopodlažní a klimatizované. Na zastávkách budou zřízeny informační systémy. Poruba, která momentálně nemá vnitroobvodovou linku, tak bude tramvají spojena až ke Globusu, kde bude vytvořeno obratiště a na velkokapacitním parkovišti zřízen systém P+R (park & ride).

Autor: Petr Jiříček

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 20 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Pracovistě: stavby. Zednické práce, pracovní doba od 7:00 do 15:00 hod, po-pá. Cestovné. Kontakt na tel. 608 345 450 v pracovní dny od 7:00 do 16.00 hod.. Pracoviště: Rohatecká stavební s. r. o., Nová, č.p. 1209, 696 01 Rohatec. Informace: Zdeněk Fibich, +420 608 345 450.

Gastronomie - Hledám servírku/číšníka 1 000 Kč

Česká hospoda v Praze 4 hledá samostatného číšníka/servírku (sám na směně). Směny kr/dl týden, otevírací doba od 11:00 -24:00hod. Plat za 1 směnu 1.000 Kč+dýška+ proplacené přesčasy. Možnost výplaty po směně. Osobní pohovor nutný.

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 13 500 Kč

Zámečníci strojů Zámečník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: Požadujeme:, spolehlivost, pracovitost, praxe vítána, , Telefonický kontakt: Po - Pá od 9:00 do 11:00 hod.. Pracoviště: A.b.b. - top trend s.r.o., f.x. meiller, Netovická, č.p. 386, 274 01 Slaný 1. Informace: Vasyl Ahopshuk, +420 775 266 555,606 601 289.

Doprava a logistika - Řidič (skupiny B) - pobočka Praha 26 000 Kč

Přijmeme omezený počet řidičů na naše vozy (skupiny B). Nástup možný od 01.05.2018.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předvolební plakáty v hlavním městě Grónska Nuuk
9

V Grónsku volí parlament. Většina stran žádá odtržení od Dánska

Tomáš Rosický
16

Rosický chystá rozlučku s fotbalem. Zájem mají i v Asii

Čech se řítil v Bavorsku ve městě stošedesátkou. Nehodu na mostě nepřežil

Při vážné dopravní nehodě, k níž došlo v pondělí večer na východě Bavorska, zemřel 25letý český řidič. Podle závěrů německé policie byla příčinou příliš vysoká rychlost. Tachometr havarovaného vozu se údajně zastavil na 160 kilometrech za hodinu. Nehoda se stala ve městě Schwandorf, které leží zhruba 60 kilometrů západně od Domažlic. 

Policie zatkla lidi spojené s firmou ČKD Praha DIZ. Kvůli daňovým únikům

Policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu dnes kvůli podezření z daňových úniků zadrželi několik lidí spojených s firmou ČKD Praha DIZ. Uvedl to server iDnes.cz.

Macron v USA: zasadil strom a povečeřel v domě George Washingtona

Francouzský prezident Emmanuel Macron je druhým dnem na návštěvě ve Spojených státech. Současný lídr Ameriky Donald Trump pro něj na dnešek připravil velkou recepci s oficiálním jednáním, po němž následuje tisková konference.

Bin Ládinův bodyguard bere v Německu dávky 30 tisíc. Deportovat ho nejde

Bývalý osobní strážce šéfa Al-Kájdy Usámy bin Ládina již deset let požívá výhod německého sociálního systému, napsal v úterý server týdeníku Focus. Dvaačtyřicetiletý salafista Sami A. údajně od roku 1997 žije v Severním Porýní-Vestfálsku od roku 1997, přičemž finanční podporu dostává nepřetržitě od roku 2008.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT