„Místo čtyř kilometrů to mám do práce najednou kilometrů jedenáct. To znamená, že za den najezdím celkem čtrnáct kilometrů navíc. A spotřeba auta je vyšší, protože směrem od Černé země na Lískovec se dá místy jet jen na jedničku, na dvojku kvůli retardérům a autům, kterým se člověk musí v protisměru vyhýbat," řekla Deníku žena, která žije na okraji Sedlišť, jen asi půl minuty jízdy od Frýdeckého lesa. Ten ale musí od 12. července strastiplně objíždět.

Nepřehledné zatáčky

„Pokud to opravdu bude trvat do 13. září, nic s tím neudělám. Ale bylo by dobré, kdyby v lesíku před ,Hájkem' někdo alespoň vysekal křoví v zatáčkách nejsou přehledné a jezdí tam hodně lidí," konstatovala žena.

„V obci mají problém skoro všichni," potvrdil včera muž, jenž chtěl zůstat v anonymitě. „Z autobusáku do Sedlišť teď stojí cesta šestatřicet korun. Stálo to asi šestnáct, takže jedna jízda, to je o dvacet korun víc. A trvá to o pětadvacet minut déle. Vidím to tak, že lidé doplácejí na něco, za co nemůžou. Za měsíc to dělá osm set korun, což je podle mě docela dost peněz," pravil muž, jehož jméno redakce zná.

Sedmnáctikilometrová objízdná trasa vede přes Bruzovice a Pazdernu, největší obavy z uzavření Frýdeckého lesa ale panovaly právě v Dobré. V centru obce se totiž po obou stranách silnice II/648 budují chodníky, což si až do října vyžádá částečné omezení provozu. Obec upozorňovala, že další navýšení dopravy způsobené objížďkou bude jak pro řidiče, tak pro obyvatele neúnosné, s námitkou ale neuspěla.

Starosta: Je štěstí, že jsou prázdniny

Vedení obce se nelíbí, že úřady, které povolily výstavbu a rekonstrukci chodníků, v tomto úseku současně nařídily i objížďku, která může skončit kolapsem a ohrozí motoristy i chodce. S rozhodnutím už ale nelze nic dělat.

„Dnes je druhý pracovní den, co objížďka platí, a možná je trochu štěstí, že jsou prázdniny. Ta doprava je o něco nižší, zatím se nic nestalo a doufejme, že to všechno proběhne v klidu a bez nějakých neštěstí," řekl v úterý starosta Dobré Jiří Carbol.

Jiří Carbol je rád, že autobusové spoje nakonec dostaly výjimku a jezdí po „dálnici", naopak prý nechápe, proč na obchvat nelze do poloviny září pustit veškerou nákladní dopravu. „Je to kvůli mýtnému. To nám připadá postavené na hlavu," pravil Jiří Carbol. A doufá, že stavbaři zvládnou termín alespoň trochu zkrátit. „Každý den, o který se podaří uspíšit výstavbu ve Frýdeckém lese, je pro nás dobrý," pravil doberský starosta.