Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Viadukt u západního nádraží v Opavě: pohroma chodců

Opava - Gumáky, galoše a pevné nervy. To jsou propriety, které musí nyní použít každý Opavan, chce-li za deště projít po chodníku pod viaduktem u západního nádraží v Olomoucké ulici. Situace je katastrofální.

29.9.2012
SDÍLEJ:

Bahno pod viaduktem na Olomoucké ulici v Opavě je velkým problémem pro procházející chodce.Foto: DENÍK / Tomáš Pustka

Jedním slovem horor a ostuda města. Úsek silnice a chodníků od zmiňovaného viaduktu po nedaleký přechod k marketu Lidl se v dešti mění v přírodní překážkovou dráhu kombinovanou s bahenní rezervací. Těžko bychom hledali v celé slezské metropoli i jejím okolí hůře schůdné místo.

Zatímco u přechodu pro chodce vznikají od vybudování souvisejícího ostrůvku již dlouhé měsíce obří a nepřekročitelné louže, z mostu se nyní navíc při nepříznivém počasí řinou po stěnách na úzkou pěšinu přívaly bahna. Dá se tak říci, že za deště je tato cesta pro chodce nepoužitelná.

Zvolit alternativní trasu ale znamená obejít místo až k ulici Englišově a zpět po ulici Husově, což je asi kolem kilometru navíc.

Není divu, že mnoha místním již dochází trpělivost a žádají nápravu. „Ptám se, co s tím kdo hodlá konečně dělat. Nebo se snad čeká, až to tu vinou žalostného stavu a vlivem podmáčené půdy někoho zavalí?" ptá se obrazně nazlobený Opavan Libor Knopp.

Poukazuje na skutečnost, že vodopády tryskajícího bahna pod viaduktem jsou již nyní zcela běžným jevem a bezpochyby mají také vliv na rozrušování statiky celé stavby. Proč se zde tedy zoufalá situace neřeší? Otázka je jednoduchá. Odpověď na ni už ale ne.

Jedním ze stěžejních problémů je mimo jiné fakt, že zatímco most a jeho údržba spadají pod Správu železniční dopravní cesty, chodníky pod ním zase patří městu. „Obecně by to měly z chodníků odklízet technické služby, ale otázka je, co je příčinou toho stavu," vysvětluje tisková mluvčí opavského magistrátu Lada Dobrovolná.

Podle jejích slov se na problém nyní úředníci zaměří. Dalibor Novotný z oddělení dopravy údajně potvrdil, že se v příštích dnech bude situace šetřit a zkoumat. Zejména se bude zjišťovat, jak je to vůbec možné, odkud tam nepořádek padá apod. Vše proto, aby se mohla zjednat rychlá náprava.

Problém s tím, že most patří jedněm a komunikace pod ním zase jiným, byl nejspíš také jeden z důvodů, proč k rekonstrukci a stavebním úpravám viaduktu nedošlo již dávno. Na vybudování zcela nového železničního nadjezdu s výškou 5,1 a délkou 22 metrů si objednalo brněnské Ředitelství silnic a dálnic u Dopravního projektu Ostrava před dvanácti lety studii.

Při úpravách měly být mimo jiné odstraněny všechny závady a rozšířeny stávající, sotva metr široké nevyhovující chodníky, vinou kterých musí často chodci nebezpečně vykračovat do frekventované silnice.

Studii nového mostu namísto toho pocházejícího ještě z dob Rakouska-Uherska tehdy schválili příslušní činitelé z Českých drah, Ředitelství silnic a dálnic, Armády ČR i opavského magistrátu. Jak to, že se tedy nic nestalo?

Jednoduše. Ani jeden z účastníků se neměl k tomu, aby vše převedl do praxe, a dokument tak pomalu upadl v zapomnění. „Zmiňovaná studie nového železničního mostu z roku 1998 se v naší archivní dokumentaci nenachází," konstatoval před časem Pavel Halla z organizace Správa železniční dopravní cesty.

Zároveň ale také dodal, že rozšíření mostu ve prospěch chodníků stejně považuje za technicky neřešitelné a jakékoli úpravy by si vyžádaly náklady v řádech desítek milionů korun.

Autor: Tomáš Pustka, Jitka Hrušková

29.9.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Většina uchazečů o Hrad by pravomoci hlavy státu neposilovala

Pravomoci prezidenta jsou dostatečné, a ústavu proto není třeba měnit, shoduje se většina kandidátů na prezidenta republiky. Nesouhlasí tak s dřívějším názorem současného prezidenta Miloše Zemana. Někteří by přesto dílčí změny přivítali. Navrhují třeba odvolatelnost prezidenta občany, možnost zákonodárné iniciativy hlavy státu nebo zrušení pravomoci zastavit trestní stíhání. 

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT