Stav po roce

Zhruba před rokem Deník informoval o investičních záměrech v oblasti na rozhraní Slezské Ostravy a Radvanic, příznačně zvané Hranečník. 

VE ČTVRTEČNÍM DENÍKU SE DOČTETE: Kasárna Hranečník: práce na několik let a stamiliónové investice
Až 360 miliónů korun by měly postupně spolknout rozsáhlé rekonstrukce bývalých kasáren na Hranečníku, zatím je proinvestovaný pouze zlomek této částky.

Mimo jiné by zde měl vzniknout jeden z nejdůležitějších dopravních uzlů ve městě, kde se setká stávající doprava tramvajová a autobusová nově s dopravou trolejbusovou.

„Cílem projektu je výstavba nového trolejového vedení o délce zhruba 2,3 kilometru, v úseku sídliště Františkov od křižovatky silnic Těšínská Na Baranovi, směrem k přestupnímu terminálu Hranečník," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Zároveň dojde k napojení troleje od Baranovce až k Mostu Miloše Sýkory. „Realizací záměru dojde k trolejovému propojení s centrální částí města a tím současně k nahrazení stávající příměstské autobusové dopravy a následnému snížení ekologické zátěže vlivy dopravy," doplnila Vojkovská.

Až 85 procent nákladů z celkových 70 milionů bude hrazeno z Programu švýcarsko-české spolupráce. Zbytek, asi 10,5 milionu korun, je zajištěn z rozpočtu dopravního podniku, který bude nárokovat dotaci u města. Realizace stavby je plánovaná na jeden rok, tedy do srpna příštího roku.

Iva Mušálková


RUBRIKA STAV PO ROCE VYCHÁZÍ PRAVIDELNĚ V KAŽDÉM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ ÚTERNÍHO MORAVSKOSLEZSKÉHO DENÍKU.

Ucelené zpravodajství z regionu, České republiky i zahraničí, kultury a sportu, a také rubriky zábavy, osobní inzerce nebo speciální přílohy najdete v tištěném vydání nebo ve zlevněné předplacené internetové verzi. Aplikaci e-paper najdete ve spodní části těchto webových stránek. Deník v plném znění takto můžete po připojení číst kdykoliv a kdekoliv na počítači nebo mobilním zařízení. Stránky i jednotlivé články můžete tisknout nebo archivovat.