Na Jiráska ho letos v únoru podala Okresnímu státnímu zastupitelství v Opavě společnost Acta non verba (ANV). Zástupci této společnosti míní, že Jirásek se podílel na zmanipulování výběrového řízení na projekt západní části severního obchvatu města.

Lidem z ANV vadí především dvě věci: načasování a objem peněz. Hláska totiž vyhlásila výběrové řízení na stavbu, která je údajně naplánovaná až na rok 2025, a komise nevybrala nejlevnější nabídku. „Trestní oznámení jsme podali přímo na primátora, který je pod rozhodnutím podepsán," řekl tehdy naší redakci ředitel společnosti ANV Vojtěch Razima.

Zakázku tehdy dostala společnost Dopravoprojekt Ostrava, která dokumentaci měla udělat za devět milionů korun. Podle Razimy byla tato cena předražená a vedení Hlásky se s firmou předem dohodlo. Tak prý byla naplněna podstata dvou trestných činů sjednání výhody při zadání veřejné soutěže a pletichy při zadání při veřejné soutěži.

Nicméně podle slov tiskové mluvčí opavské radnice Lady Dobrovolné policie neshledala v jednání výběrové komise nic, co by vedlo k podezření ze spáchání trestného činu, a postupovala v souladu se zákonem , když vyloučila čtyři z šesti přihlášených firem.

„Jiné rozhodnutí jsem ani nečekal," komentoval závěr vyšetřování primátor a upozornil, že rok 2025, který ANV uvádí jako termín pro zahájení stavby, není pravdivý.

Jirásek je trestním oznámením ANV na svou osobu rozhořčen, nicméně on sám na ně trestní oznámení podávat nehodlá. „Radil jsem se s advokáty a ti mi řekli, že bych soudní spor s velkou pravděpodobností vyhrál. Trval by však řadu let. Já bych musel ze svého vydat desetitisíce korun, ale od protistrany bych nedostal nic. Tak proč se soudit a vyhazovat své vlastní peníze? Tihle lidé pro mě nejsou partneři, s nimi jednat nebudu," zlobí se primátor.

Radnice však ve výběrovém řízení zcela čistě nepostupovala. Musí nyní totiž respektovat rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, který nedávno zrušil její rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky. „Byla jmenována nová komise, která znovu posoudí nabídky všech uchazečů," dodala první náměstkyně primátora Pavla Brady (nestr.)

Západní část severního obchvatu by měla navazovat na již projektově přichystanou východní část a vybudovanou spojku S1.