Týkala se poškozené či neupravené veřejné zeleně, uhynulých nebo volně pobíhajících zvířat, omezení sjízdnosti nebo schůdnosti komunikací, nefunkčního veřejného osvětlení, chybějících kanálových vík a poklopů, černých skládek, poškozeného dopravního značení, závad na světelné signalizaci a dalších.

„Na zelenou linku se však občané obracejí také s žádostmi o pomoc a poskytnutí rady (jak si vyřídit nové doklady, informace vztažmo k vyhláškám a nařízením města, jak postupovat v tíživé situaci a podobných)," uvedla mluvčí ostravských strážníků Vladimíra Zychová.

Aby neblokovali linky

Jak dodala, původním záměrem zřízení této linky bylo snížení počtu neurgentních hovorů, kdy jsou na tísňové linky složek integrovaného záchranného systému (hasiče, záchrannou službu, policii) oznamovány různé závady, které nepředstavují bezprostřední riziko pro občany.

„Těmito hovory jsou tísňové linky blokovány a občan, který může akutně potřebovat profesionální pomoc, se tak nemusí ihned dovolat a v případě, kdy jde o život, zdraví nebo hrozí větší škoda na majetku, je každá vteřina drahá," vysvětlila mluvčí strážníků.

Cílem zřízení zelené linky městské policie bylo zkvalitnění a rychlé řešení problémů, které občané zjistí v ulicích.

Zpětná vazba

Nespornou výhodou je přitom možnost zpětné vazby na subjekty, kterým je nahlášená závada oznámena a předána podle kompetencí k odstranění či zjednání nápravy.

Sami občané si tak mohou zpětně ověřit, jak bylo s jejich oznámením naloženo, komu bylo předáno a kdy bude zjednána náprava.

Zelená linka je v provozu nepřetržitě 24 hodin denně, občané ji využívají v denních i nočních hodinách, nejvíce pak mezi 8. a 12. hodinou.

Přestože zelená linka městské policie je určena pro neurgentní oznámení, občas operátoři přijmou oznámení, které mělo být směřováno spíše na tísňovou linku.