Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pešek si v nové třídě pochvaluje starty

Praha - Umírněná spokojenost a sbírání zkušeností. Tak hodnotí přechod do nové třídy motocyklista Lukáš Pešek. UVNITŘ GALERIE

23.4.2008
SDÍLEJ:

K motocyklovým závodům patří i krásné dívky. Momentka ze startovního roštu v Portugalsku.Foto: Auto Kelly-CP Racing

Vítěz dvou velkých cen v kubatuře do 125 ccm letos závodí na dvěstěpadesátce. A po pádu v prvním závodě v Losailu má na svém kontě dvě desátá místa.

„Počáteční nervozita je pryč, ježdění si zase užívám,“ uvedl jezdec stáje Auto Kelly-CP Racing.

Co jste si říkal pět vteřin před startem svého prvního závodu ve dvěstěpadesátkách v Losailu?
V hlavě jsem měl prázdno, nemyslel jsem vůbec na nic. Jen jsem chtěl dojet do cíle.

Katarský závod byl výjimečný tím, že se konal v noci. Jak jste se s nezvyklými podmínkami vyrovnal?
Byl to opravdu těžký vstup do dvěstěpadesátek. Tréninky se jely o půlnoci, navíc byla zima. Umělé světlo unavovalo oči. Někteří závodníci měli černé hledí na přilbě, my trošku slepí jsme volili bílé (smích).
Samotný závod byl neskutečný. Ale udělal jsem drobnou chybu a z osmého místa jsem se poroučel k zemi.

Na rozdíl od třídy do 125 ccm máte teď výborné starty. Pracujete na nich?
Je to velký rozdíl. Ve stopětadvacítkách dáte plný plyn a snažíte se rozhejbat padesát koní. Je to jen práce spojkou. Moje současná Aprilia má sto koní a při startu jde o to udržet přední kolo na zemi. Takže musíte vedle spojky zvládat i plyn. Je to hodně o citu.

Po výborných startech přichází od poloviny Grand Prix pravidelně útlum. V čem je problém?
Hlavní potíž je to, že ještě nejsem sžitý s ojetými pneumatikami. To se ale nedá nijak natrénovat, musím prostě sbírat zkušenosti.

Proč je jízda na ojetých pneumatikách tak odlišná?
Na stopětadvacítce se dá motorka ovládat pohybem těla. Ale když se splaší sto koní, přijde problém. Největší rozdíl je patrný v dlouhých zatáčkách, tam se motorka chová nejhůř.

Sledujete, jak si vedete v porovnání s Karlem Abrahamem?
Po závodě vždycky mrknu na výsledky, ale nijak to neřeším. Nechci nadosmrti jezdit do desátého, patnáctého místa, já chci vyhrávat. A nejezdím tam národní mistrovství.

Lukáš PešekCo říkáte na konkurenci v mistrovství světa do 250 ccm?
Sešlo se hodně dobrých jezdců a je těžké se prosadit. Podle mě to je konkurence srovnatelná s polem MotoGP.

Musíte kvůli silnější motorce přidat i ve fyzické přípravě?
Oproti loňsku jsem posílil o sto procent. Přibral jsem svalovou hmotu, taková tři až čtyři kila.

V minulém závodě v Estorilu jste se po startu dostal i před stájového kolegu Thomase Lüthiho. Co jste na to říkal?
Vidíte, to ani nevím. Zrcátka na motorce nemám (smích). Ale bylo mi jasné, že jsem dobře odstartoval, protože jsem poprvé viděl před sebe. Přes sedm lidí se to dá. V pomalé fázi okruhu se mi ale zahltil motor a spadl jsem o tři místa dozadu. A tam jsem taky dojel.

Příští velká cena se jede v Číně, kde jste loni slavil první vítězství v Grand Prix v kariéře. Jak se do Šanghaje těšíte?
Na stopětadvacítce se mi trať moc líbila a v obou závodech jsem bojoval o vítězství. Ale teď to bude úplně jinak, pojedu v jiné rychlosti úplně jinou stopu. Určitě se tam těším.

Do Šanghaje odlétáte už v pondělí, budete mít čas si před závody prohlédnout město?
Do prvních tréninků budu mít tři dny relativního volna. Když budu mít čas a náladu, podívám se tam. Ale nebazíruju na tom.

Autor: Radek Vičík

23.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


Slovenský trenér Ján Kozák.

Ján Kozák prozradil, proč rezignoval. Sedm hráčů z kádru šlo pařit do města!

Členka Komise rozhodčích FIFA a UEFA Dagmar Damková a předseda komise rozhodčích Fotbalové asociace ČR Jozef Chovanec vystoupili 17. října 2018 na tiskové konferenci po úvodním školení videorozhodčích.
1 7

Zpátky do lavic. České rozhodčí vzdělávají ve videu světové kapacity

Český lev Štěpánek se rozloučil stylově. Dvakrát porazil Djokoviče

Tenisová paráda se vším všudy. Tak vypadalo rozloučení Radka Štěpánka s profesionální kariérou. Hlavní hvězdou večera byl spolu s ním Novak Djokovič, který stál na druhé straně kurtu ve čtyřhře i dvouhře. V obou případech se radoval český lev.

Baník má nového hlavního partnera. Smlouva je víceletá

Fotbalový Baník Ostrava nesbírá v letošní sezoně úspěchy jen na poli sportovním. Ve čtvrtek klub oficiálně oznámil jméno nového hlavního partnera. Je jím Škoda Vagonka.

Nemanja Marjanovič po Plzni: V takových zápasech se rodí síla týmu

Karviná – Srbský fenomén karvinského HCB Karviná, gólman Nemanja Marjanovič, zářil ve středeční dohrávce extraligy mezi domácím Baníkem.

Marlose jsem měl při ztrátě míče ve slepém bodě, lituje Antonín Barák

Byl to těžký zápas náročný na fyzičku. Ukrajinci jsou s míčem hodně šikovní a mají rychlé protiútoky. Zastavování těchto akcí měl na starosti legionář z Itálie Antonín Barák. Nevedl si špatně, pak ale míč jednou ztratil a domácí chybku nemilosrdně ztrestali.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT