Šestým místem překvapil sebe i celý tým RTM Racing, na jehož Hondě startoval. „Motocykl fungoval velice dobře a stejně dobře byl připravený celý tým, který si právem zasloužil nečekaný výsledek v tomto prestižním závodě,“ uvedl nymburský jezdec.

Mikšovský se prezentoval nejlepším časem v kvalifikaci, takže jej tým nominoval na post „rozjížděče“. Tedy spíš „rozbíhače“, protože motorkáři se drží stále tradic a závodníci musí přeběhnout napříč startovní rovinku, a pak teprve usednout na svůj motocykl.

„Byla to pro mě velká výzva startovat v tomto prestižním závodě tady v Le Mans a taky jsem si to užíval,“ přiznal

Vstup do závodu se 25letému jezdci vydařil a v úspěšném tažení do první desítky jej nezastavila ani průtrž mračen. „Již po několika málo kolech začalo pršet a musel jsem si dojet do boxu pro mokré pneumatiky,“ připomíná.

Čtyřiadvaceti­hodinovka je dlouhý závod, takže asi v boxech RTM Racingu nebylo nouze o dramatické chvíle.

„Měli jsme drobnou kolizi v boxu a jeden lehký pád na mokru v podání kolegy Daniela Suttera. Ale opravováním jsme ztratili pouhých pět minut,“ popsal Mikšovský první problém.

V závěru závodu se ozvala i technika.

„V posledních sedmi hodinách se nám motorka začala přehřívat, ale teplota se dál nezvyšovala a tak jsme všichni doufali, že motocykl v takovém trapu při 100–108C vydrží. Nakonec dopadlo vše dobře a já měl znovu tu poctu tento závod zakončit,“ dodal Tomáš Mikšovský, který do cíle dovedl nejrychlejší Hondu celého klání.