Závod v Monze nabídl velká dramata včetně řady karambolů. Ten nejhrůznější předvedl Stéphane Ortelli s vozem Courage Oreca.

Jeho prototyp elitní třídy LMP1 se na konci cílové rovinky vznesl v rychlosti kolem 300km/h a vyděšeným divákům "nabídl" několik salt. Monacký závodník byl sice zraněn, ale lékaři po prvním vyšetření označili povahu poranění za lehká.

Podle serveru planetlemans.com má Ortelli zlomený kotník a co nejdříve opustí nemocniční péči.

Problémy měl však i český prototyp Lola Aston Martin. Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke po 90 minutách dokonce vedla, jenže pak začala stávkovat elektronika vozu.

Několik desítek minut ztracených v boxech znamenalo stíhací jízdu, která česko-německému páru přinesla 17. místo v celkové klasifikaci a alespoň bod v hodnocení třídy LMP1 za osmé místo.

O dvě příčky lépe dopadli Tomáš Enge se španělským kolegou Antoniem Garciou. Ti navíc v Astonu Martin DBR9 vyhráli v Itálii třídu LMGT1.
Z vítězství se už podruhé radoval francouzský Peugeot, kterému jej s dieselovým vozem 908 HDi FAP vybojovala dvojice Pedro Lamy, Stéphane Sarrazin.

Příští podnik Le Mans Series se jede 11. května v belgickém Spa.

Výsledky: 1. Lamy, Sarrazin (Por.Fr./Peugeot 908 HDi FAP) 173 kol, 2. Prémat, Rocknefeller (Fr., Něm./Audi R10 TDI) -47,672, 3. Primat, Tinseau (Švýc., Fr./Pescarolo Judd) -4 kola,…, 15. Enge, Garcia (ČR, Špa./Aston Martin DBR9) -14 kol, 17. Charouz, Mücke (ČR, Něm./Lola Aston Martin) -15 kol.