Pauza mezi sezonami je rok od rok kratší, o čemž se v minulých dnech opět na vlastní kůži přesvědčil. Po dvoudenních testech navazujících ve Valencii na závěr seriálu mistrovství světa, zamířil do Španělska znovu.

V Jerezu Abaja a jeho mechanici pokračovali v seznamování s motocyklem Ducati. „Počasí v Jerezu nebylo nic moc. Na mokré trati jsme i tak vyzkoušeli strašně moc věcí, takže jsem spokojený,“ říká Abraham, byť kvůli nepříznivému počasí absolvoval na španělském okruhu jen 130 kol.

Paradoxně právě v den, kdy byl asfalt suchý, premiérově Abaja okusil, jak chutná pád na stroji MotoGP. „Motorka mi ustřelila v nájezdu do zatáčky. Když jsem se strojem praštil, jel jsem zrovna rychlostí 173 kilometrů za hodinu. Ale i tohle muselo jednou přijít,“ krčí první český jezdec třídy MotoGP smířlivě rameny.

Rozdíl mezi pádem na Ducati a na stroji třídy Moto2, se kterou jezdil letos, žádný nepostřehl. „Rána jako rána. Ale byla to zase nová zkušenost. Pro mně i pro mechaniky,“ usmívá se.

Svůj čas dosažený letos v Jerezu na stroji Moto2 překonal Abraham o tři vteřiny a byl rychlejší i než italští testovací jezdci Ducati Battaini a Guareschi. „Podle výsledku testů jsem si na motorku zase o něco víc zvykl, ale vzestupná tendence musí dál pokračovat,“ zůstává Abaja při zemi.

Po svém vítězství ve Valencii a přestupu do nejsilnější třídy MotoGP je v České republice na roztrhání. Při Zlatém slavíku předával cenu stříbrné kapele Chinaski, hned poté se přesunul k natáčení televizních rozhovorů do Prahy.

Pobyt si prodloužil sledováním hokejové bitvy mezi Slavií a Kometou. „Vyhráli jsem, takže bomba. Hokej se mi líbí, jako malý kluk jsem ho chtěl hrát a dělat brankáře. Ale mezitím jsem už lyžoval a šanci jsem propásl,“ přiznává svoje někdejší sportovní touhy motocyklový závodník, jehož otec oblékal v dorosteneckém věku hokejový dres brněnského Ingstavu.

Lavina pozvánek formuje Abrahamův program až do Vánoc, byť by svoji fyzickou přípravu už rád proložil jízdami na motokrosovém stroji. „Od závodní motorky mám teď klid až do lednových testů v Malajsii. Ale jakmile trochu sleze sníh, budu tvrdě trénovat na krosce,“ neuvažuje Abraham ani náznakem o nicnedělání.

O tom zatím nepřemýšlí ani jeho otec a majitel stáje Karel Abraham starší. „Rozdíl mezi ekonomickou náročností tříd Moto2 a MotoGP je veliký. Zatím je předčasné hovořit o našich sponzorech v příštím roce, stále jednáme. Ale už teď musím říct, že z drtivé většiny jde o zahraniční firmy. Ty české nemají o mistrovství světa třídy MotoGP vůbec zájem,“ konstatuje.

AMOS KREJČÍ