Brněnský jezdec Karel Abraham má za sebou úvodní dávky kilometrů za řídítky stroje třídy Moto2, která od příštího roku nahradí v mistrovství světa silničních motocyklů klasické dvoutaktní dvěstěpadesátky.
K prvním námluvám Brňana s anglickým strojem FTR došlo ve Španělsku. „Úvodní den ve Valencii jsem s motorkou najezdil přes šedesát kilometrů. Navíc mi německý výrobce Kalex nabídl, abych vyzkoušel i jeho stroj Moto 2,“ říká.
„Po měsíční přestávce jsem se s motorkou pral, obvyklá uvolněnost mi chyběla. Vliv na to měla nejenom nový těžší stroj. Kvůli marodění jsem moc netrénoval a ztratil jsem fyzičku,“ popisuje Abraham prvotní testovací útrapy.
O den později mu neplánovanou samaritánskou službu poskytl letošní mistr světa stopětadvacítek Julian Simon, když si chtěl stroj FTR zkusit.
„Na cílové rovince mu zničeho nic vylétla ojnice a naše ježdění skončilo. Ale já byl tak utahaný, že bych stejně toho moc nenakroužil,“ jako by byl Abraham v duchu španělskému jezdci vděčný.
Po přesunu do Almerie Brňan viditelně ožil a jeho druhý dech se projevoval na dosažených časech. „Udělali jsme strašně moc práce. Technik, mechanici i já jsme o motorce hodně debatovali a domluvili změny, které se na stroji pro sezónu 2010 musí provést,“ chválí Abraham konstruktivní přístup anglického partnera.
Do testů ve Španělsku zasáhla řada předních jezdců, s nimiž týmy pro šampionát třídy Moto 2 počítají. Nicméně časté střídání motocyklů dokazovalo, že nástup nové třídy s identickými šestistovkovými motory Honda a pneumatikami Dunlop provází spousta nejistoty a otazníků, na který stroj vsadit.
S motory zatím všichni improvizují, ostré provedení dodá Honda až začátkem příštího roku při oficiálních testech.
Před rozhodujícím krokem stojí i brněnský tým Cardion AB Motoracing. „S firmou FTR ještě nemáme podepsanou smlouvu, ale naše spolupráce je zatím na dobré cestě. Technicky je ještě hodně co zlepšovat, ale to se samozřejmě týká každé motorky Moto 2,“ zůstává Abraham v klidu.