Redakce Deníku vám přináší další anketu o nejkrásnější závodní stroj.

Po hlasování o nejhezčí formuli jedna tu je anketa, v níž si můžete vybrat rallyové auto, které se vám nejvíce líbí.

Stejně jako u formule 1 jsme se rozhodli vám výběr ulehčit.

Vybrali jsme desítku automobilů, které si podle našeho názoru zaslouží vavříny.

A až si prohlédnete jejich obrázky a dozvíte se víc z malých profilů, můžete sami hlasovat.

Tak který rallyový vůz je „ten váš“? Hlasujte vpravo!

PROFILY RALLYOVÝCH KRASAVCŮ

Alpine Renault A110 1800


Největší hvězda první poloviny 70. let vznikla jako silniční vůz se spoustou dílů ze sériových Renaultů. Roku 1973 se "alpina" stala prvním oficiálním mistrem světa značek. U nás vůz proslavil Vladimír Hubáček.

Audi Quattro


Audi přineslo do světa soutěží revoluci, pohon čtyř kol. Dnes si bez něj už špičkové auto neumíme představit. V šampionátu byly nasazeny celkem čtyři různé evoluce, které vybojovaly 4 tituly a 24 vítězných rallye.

Fiat 131 Abarth


Speciálně upravené "lidové" auto, které dokázalo kralovat na tratích rychlostních zkoušek konem 70. let. Červeno-bílo-zelená trikolóra v barvách letecké společnosti Alitalia se stala pověstnou.

Ford Escort RS1800


Klasika z nejklasičtějších. Escort se ve světovém rallye pohybuje od 70. let, ale tituly získala jen varianta Ford Escort Mark II. Dodnes se tento vůz často objevuje ve veteránských soutěžích.

Ford RS 200


Auto, které nedostalo šanci se prosadit. Superspeciál pro legendární třídu B měl několik nehod, při nichž zahynuli tři diváci i spolujezdec Michel Wyder. Tato tragédie byla jedním z "katů" skupiny B.

Lancia Rally 037


Vůz s prvky konstrukce sportovních vozů 60. let se vyznačoval motorem uprostřed a výklopnou přední i zadní částí kapoty. Dvojice Walter Röhrl, Markku Alén dokázala vzdorovat útoku "čtyřkolek" Audi Quattro.

Lancia Stratos HF

Stratos je považován za stavební kámen moderního rallye i výsledků historicky nejúspěšnější značky v MS, Lancie. Jedná se o první vůz speciálně postavený pro automobilové soutěže. Sandro Munari byl v roce 1977 první mistrem světa mezi jezdci.

Peugeot 205 Turbo 16


Malé ale výkonné vozítko se stalo neoficiálním králem skupiny B, kde se výkon motoru nikdy nepohyboval pod 400 koní. Vůz se dokázal prosadit na sněhu, v blátě i Rallye Dakar.

Schlesser Buggy


Existují už tři evoluce a z Imprezy se stala ikona popkultury, hlavně mezi mládeží milující rychlá auta. Hlavně Colin McRae, Petter Solberg a Richard Burns dostali jinak ne příliš známou značku Subaru do všeobecného povědomí.

Škoda 130 RS


Československá závodnická klasika. "Stotřicítka" dokázala i přes svůj malý výkon udržet krok s mnohem silnějšími soupeři. Hlavně na sněhu, vodě a v blátě byla k neudržení. Václav Zapadlo šokoval svět, když v Rallye Monte Carlo 1977 zajel v jedné rychlostní zkoušce čtvrtý nejrychlejší čas.