„Máme přihlášeno 114 posádek z 22 zemí. Pět jezdců má nejvyšší prioritu FIA A. O nabité startovní listině svědčí i to, že Honza Kopecký má startovní číslo 18. Fanoušci rally se mohou těšit na taková jména jako jsou novozélandský šampion Hayden Paddon, norská legenda Mads Ostberg, Španěl Efrén Llarena a mnoho dalších,“ prohlásil ředitel podniku Jan Regner.
„Letošní novinkou je mimo jiné návrat na některé úseky, na kterých se jelo naposledy v polovině devadesátých let,“ vysvětlil.
Oříškem bude volba pneumatik
„Barumka bude jezdecky jednou z nejobsazenějších za posledních deset let. Jsem rád, že se na domácí půdě potkám se svými evropskými soupeři, kteří vědí, že Barumka je obávaná a velmi těžká rally. Letošní Evropa je neskutečně nabitá a umístění v top 10 považuji na každém závodě za hodnotný výsledek. Z první desítky mají všichni jezdci šanci na vítězství,“ poznamenal pravidelný účastník ME Filip Mareš.

„Největším oříškem bude pravděpodobně jako obvykle volba pneumatik. Máme povoleno pouze 16 gum a s tím musíme odjet celou soutěž. Když zaprší, je to velká loterie. Na domácí soutěž se těším, chtěl bych pochopitelně zajet co nejlépe a vylepšit si bodové skóre,“ přál si.
To Erik Cais by na Barum Rally rád navázal na triumf v uplynulé rally v polském Řešově, kde na asfaltu ovládl deset z jedenácti rychlostních zkoušek. „Získal jsem sebevědomí, ale chci hlavně odvést čistou a precizní práci. Hlavně kvůli sobě. Člověk chce mít doma ty nejvyšší cíle, ale vím, jaká bude konkurence,“ vykládal čtyřiadvacetiletý pilot.
Caisova česká premiéra s Fabií RS Rally2
Caise před dvěma lety připravila o jasné vítězství nehoda v poslední rychlostní zkoušce a minulý rok se mu zase těsně před cílem nevyhnul defekt, který ho připravil o stupně vítězů. „Co bylo, bylo. Nemá smysl se pitvat v minulosti, k ničemu by mi to nepomohlo. Každopádně se na domácí podnik moc těším,” pokračoval Cais, který pojede v Česku poprvé s vozem Škoda Fabia RS Rally2.

„V Polsku jsme si vyzkoušeli nějaké změny v rozpisu a ověřil si, že by mohly fungovat. O tom, že vám vítězství pomůže se sebevědomím, se nemusíme bavit,” líčil dobře naladěný Cais, který pochází právě z oblasti, kde se Barum Rally jezdí přes padesát let.
A na jakou rychlostní zkoušku se zlínský rodák nejvíce těší? „Asi na tu, která startuje Rajnochovicích a končí ve Vlčkové. Je to nejdelší erzeta, během níž musí piloti vystřídat opravdu hodně rytmů. To je srdcová záležitost,” dodal pilot týmu Orsák Rallysport.