Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bisaha okusil náročnost rallye Monte Carlo: Pomohli nám ledoví špioni

Kroměříž /ROZHOVOR/ - Už se těší do postele. Třebaže se z Monackého knížectví vrací Ondřej Bisaha velmi spokojený s 20. místem v rámci světového podniku Rallye Monte Carlo, po náročných dnech v kokpitu závodního vozu Ford Fiesta R5 zřejmě usne jako Šípková Růženka. 

25.1.2017
SDÍLEJ:

Ondřej BisahaFoto: DENÍK/archiv

„Pár nocí teď budu spát pěkně tvrdě, závod byl opravdu hodně náročný," stírá si pot z čela 33letý soutěžní pilot, jenž s navigátorem Jiřím Hovorkou hájí barvy CERS Faster Rally Teamu. „Moc jsme toho nenaspali a o to víc najezdili v hlučném a nepohodlném autě. I přese všechno jsme ale všichni šťastní a naprosto spokojení," pousmál se.

„Dali jsme si cíl dojet do Monaka a to jsme splnili. Navíc jsme byli jednou z mála posádek, které trať Monte projely bez penalizace nebo nějakých zásadních problémů," upozornil Bisaha. „Taktice jsme přizpůsobili tempo. Dobře nám díky práci ledových špionů vycházela volba pneumatik. V tomto ohledu byla nejtěžší poslední nedělní etapa," zhodnotil nejnáročnější rallye na světě kroměřížský pilot.

Čtěte také: Ogier znovu kraloval v Monte Carlu, Kopecký dojel osmý

Co vás na závodě nejvíce uchvátilo?
Rally Monte Carlo je legendární soutěž a na každém kroku je vidět její vznešená atmosféra. Cíl v Monaku za přítomnosti monackého knížete byl momentem, na který se nezapomíná. Zážitkem ale byla i jízda po trati mezi rychlostními zkouškami, kdy v prakticky každé vesnici čekaly a všem posádkám fandily zástupy lidí. Celý region závodem ohromně žije a v takové atmosféře se pak krásně jede.

Odměnil jste se v cíli něčím speciálním?
My sami jsme si nic speciálního nenadělili, ale obrovskou radost nám udělali pořadatelé, kteří nám věnovali nádherné poháry za úspěšné absolvování rallye při naší první účasti.

Oslavili jste úspěch nebo jste se hned vraceli domů?
Večer jsme s týmem na chvíli vyrazili do ulic, ale oslavy se podřídily brzkému návratu domů. Ve Francii tým strávil víc než týden, já s Jirkou jsme na cestách dokonce deset dní. Kluci s kamionem proto vyrazili do Česka hned v neděli večer, zbytek týmu pak v pondělí nad ránem.

Přemýšlíte, jak za rok v Monte Carlu zrychlit a vylepšit své výsledky?
Musím přiznat, že když dojedete takovouto soutěž až do konce, hned začnete přemýšlet, co udělat pro to, abyste byli za rok na startu znova. A co při případné účasti udělat jinak a lépe. Co se samotné jízdy týče, rychleji by to určitě šlo, je to jen o tom, jakou míru rizika si zvolíte. My jsme letos jeli ze sta procent na jistotu tak, abychom projeli všechny rychlostní zkoušky, najeli co nejvíc kilometrů a poznali auto či pneumatiky v těchto specifických podmínkách, vyzkoušeli si fungování širokého týmu mechaniků, ledových špionů nebo mediálních pracovníků v prostředí mistrovství světa. Teď už leccos víme, do budoucna nám mohou pomoci takové detaily jako třeba záběry všech rychlostních zkoušek z onboard kamery. Pokud bychom na Monte vyrazili za rok znovu, už bychom šli více po výsledku.

Je i nějaká stinná stránka Rally Monte Carlo?
Nevím, jestli to nazvat stinnou stránkou, ale opravdu náročné je, jak je tato soutěž dlouhá. Samotný závod byl rozložený do čtyř dnů, během kterých jsme kromě rychlostních zkoušek najeli 1100 přejezdových kilometrů to je skoro jak celá loňská rallysprintová sezona v Česku.

Sledoval jste dění vepředu, těch nejlepších?
Dění na špici jsme moc nesledovali, soustředili jsme se na sebe. Nicméně v poslední etapě v neděli absolutní špička startovala v obráceném pořadí jen kousek před námi, takže jsme byli v kontaktu. Jsou to neuvěřitelní střelci, se kterými se dá ale zároveň v pohodě mluvit. Sébastien Ogier je extraliga, líbilo se mi na něm, že i když měl vítězství v závěru víceméně jasné, před Powerstage zariskoval s volbou pneumatik, aby v případě dobrých podmínek konkurenci rozdrtil i tam. Nakonec mu to sice nevyšlo, ale zkusil to. Kompletní špička jede až do posledního metru úplně naplno a v kombinaci s novými vozy WRC, které měly právě na Monte svou premiéru, jde o neskutečný zážitek.

Po povedené premiéře v MS neuvažujete o pokračování v šampionátu?
Monte pro nás bylo, co se týče účasti v MS, pouze jednorázovou záležitostí, proto jsme se ani nepřihlašovali do šampionátu WRC2 určeného pro vozy R5. Zapotřebí jsou samozřejmě finance, což konkrétně u Monte platí dvojnásob. Jiné soutěže MS by se asi daly absolvovat s menším rozpočtem, tedy pokud jsou v Evropě. Letos chceme jezdit v zahraničí a poznávat nové tratě, ale po Monte asi přece jen zamíříme jinam. O konkrétním programu nyní jednáme a chceme ho mít jasný do konce ledna.

Jaký vás čeká nejbližší program? Nedáte si přestávku od volantu?
Za volant se těším vždy a taky se za něj brzo vrátím s Jirkou Hovorkou chceme začátkem února absolvovat volný podnik ve slovenské Dobšiné. Loni tam panovaly parádní zimní podmínky, takže se už nemůžu dočkat jízdy na sněhu s velkými „švédskými" hřeby.

Nepřehlédněte: Tragický start Rallye Monte Carlo. Fotograf nepřežil srážku s vozem

Autor: Martin Břenek

25.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Úložiště Tesly
4

Šibeniční termín splněn. Tesla dokončila stavbu největší baterie na světě

Kongres ODS v Olomouci. Jiří Pospíšil
16 31

V TOP 09 je jediný zájemce o post předsedy. Jiří Pospíšil

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

Vydání Babiše a Faltýnka k trestnímu stíhání výbor začne řešit příští týden

Sněmovní mandátový a imunitní výbor se začne zabývat novou policejní žádostí o vydání předsedy a prvního místopředsedy hnutí ANO Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka k trestnímu stíhání patrně příští týden. O termínu a o návrhu programu jednání výboru se jeho členové poradí v pátek ráno, uvedl předseda výboru Stanislav Grospič (KSČM). Nový předseda dolní komory Radek Vondráček (ANO) předal výboru žádost policie dnes dopoledne.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Fotografie zuboženého muže symbolem genocidy. Bosňák přihlížel soudu v Haagu

Fotografie Bosňáka Fikreta Aliče, na kost vychrtlého mladíka postávajícího za ostnatým drátem koncentračního tábora, se stala v 90. letech symbolem válečných hrůz v bývalé Jugoslávii. Fotografii tehdy na své titulní straně zveřejnil magazín Time. O 25 let později stál Alič mezi mnoha dalšími přeživšími před budovou Mezinárodního tribunálu v Haagu, aby si vyslechl rozsudek proti muži, který se stal symbolem utrpení tisíců lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT