Vyrovnaná sezona okruhového seriálu FIA GT přináší nesmírně vyrovnané závody.

V belgickém Zolderu dojely po dvou hodinách první tři posádky v deseti vteřinách. A byly to týmy tří různých značek.

Husarský kousek se povedl posádce Andrea Bertolini – Michael Bartels. Ital s Němcem se drželi na druhém místě, ale výbornou taktikou se po druhých zastávkách v boxech dostali do vedení.

A protože se dvojice za volantem Maserati MC 12 v čele udržela, mohli v cíli slavit. Bertolini a Bartels si také upevnili před posledním závodem letošního ročníku první příčku průběžné klasifikace.

Před Mikem Hezemansem a Fabriziem Gollinem, kteří byli v Zolderu druzí, vedou o 8 osm bodů. Před účastníky Poháru FIA GT je už jen 23. listopadu Grand Prix Argentiny na okruhu San Luis.

Další zkušenosti a poznatky důležité pro vývoj nového vozu Aston Martin V8 Vantage GT2 nasbírala česko-německá posádka Tomáš Enge a Stefan Mücke.

Po nezaviněné havárii v prvním kole byli v cíli neoficiálně klasifikováni jako osmí ve třídě GT2 a šestnáctí absolutně. Britský automobil byl stejně jako před dvěma týdny v Nogaru nasazen bez mezinárodní homologace FIA, proto patřil do kategorie G2.

„Po startu, ve výjezdu z první zatáčky, jsem se bohužel dostal ke kolizi dvou soupeřů. Jednomu ze dvou točících se Ferrari se nedalo vyhnout, takže z příjemné pozice na roštu byl propad na poslední místo,“ vysvětlil Enge příčiny kolize po startu.

Výsledky: 1. Bertolini/Bar­tels (It./Něm. – Maserati MC 12) 2:00:47,551 hod., 2. Hezemans/Gollin (Niz./It. – Corvette Z06) –7,152, 3. Wendlinger/Sharp (Něm./Brit. – Aston Martin DB9) –10,179, 4. Simonsen/Peter (Dán./Rak. – Aston Martin DB9) –10,539, 5. Fässler/Deletraz (Švýc. – Corvette Z06) –29,230, 6. Negrao/Ramos (Braz./Port. – Maserati MC 12) –45,041, 16. Enge/Mücke (ČR/Něm. – Aston Martin Vantage V8) –4 kola.
Pořadí (po 9 z 10 závodů): 1. Bertolini a Bartels oba 66, 2. Hezemans a Gollin oba 58, 3. Negrao a Ramos oba 52,5,… 15. Enge 8.