Do legendárního závodu tým poprvé nasazuje v elitní třídě LMP1 sportovní prototyp Lola s motorem Aston Martin.

Unikátní kombinace má přinést triu Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke korunu mezi vozy poháněnými benzínovými motory.

„Naším hlavním cílem je dojet. Pak můžeme počítat s dobrým umístěním. Určitě chceme být prvními za diesely,“ uvedl pro Deník německý pilot Stefan Mücke.

Současné regule Le Mans totiž zvýhodňují naftové motory, s nimiž vozy Audi a Peugeot jedou tak trochu „vlastní ligu“. Díky nižší spotřebě totiž potřebují i s menší nádrží méně zastávek v boxech než jejich benzínoví soupeři.

Letos bude souboj o to ostřejší, že Francouzi hnaní národní hrdostí postavili hned tři vozy. A v kvalifikaci obsadili první tři místa!

Pro český tým je výbornou zprávou páté místo na startovním roštu. Lola tak dokázala porazit jeden z „nafťáků“ Audi.

Pokud by bylo stejné pořadí také v neděli v 15:00 hodin, kdy 76. ročník legendárního závodu končí, panovala by v boxech s číslem 10 určitě výborná nálada.

"Je vidět, že jsme rychlí, na trati jsem se dokázal držet dieselů. První úkol máme za sebou, ale druhý, a podstatně náročnější, je stále před námi. Jsem si jistý, že tým udělá maximum, abychom v závodě měli rychlý a spolehlivý vůz," řekl Tomáš Enge po čtvrteční večerní kvalifikaci.

Výsledky kvalifikace: 1. Lamy/Sarra­zin/Wurz (Port./Fr./Rak. – Peugeot 908) 3:18,513 min., 2. Montagny/Zon­ta/Klien (Fr./Braz./Rak. – Peugeot 908) 3:18,682, 3. Gené/Minas­sian/Villeneu­ve (Šp./Fr./Kan. – Peugeot 908) 3:20,451, 4. Capello/Kris­tensen/McNish (It./Dán./Brit. – Audi R10) 3:23,847, 5. Luhr/Prémat/Roc­kenfeller (Něm./Fr./Něm. – Audi R10) 3:24,287, 6. J. Charouz/Mücke/Enge (ČR/Něm./ČR – Lola-Aston Martin) 3:25.158.