Výjimečného úspěchu dosáhla stáj Charouz Racing System v posledním závodě nového seriálu vytrvalostních závodů Le Mans Series.

V anglickém Silverstone vybojovala v bitvě na 1000 km druhou příčku. V šampionátu pak posádka Jan Charouz, Stefan Mücke skončila celkově pátá.

Cenné je to, že obsadila nejvyšší příčku mezi týmy benzinovými motory. Pravidla série totiž zvýhodňují dieselové agregáty, Ty používají týmy Peugeot a Audi.

Prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin byl v neděli opět jasně nejlepším vozem s benzinovým motorem. Před ním totiž dojela jen italsko - skotská posádka Rinaldo Capello, Allan McNish v Audi.

Německá automobilka se také raduje z celkového titulu, který patří posádce Alexandre Prémat (Francie) a Mike Rockenfeller (Německo).

Neděle přinesla týmu druhé letošní umístění na stupních vítězů, když bronz se stáji Antonína Charouze podařilo získat už na jaře v Barceloně.

"Být na stupních vítězů je vždy krásné a dnes, po takové bitvě, obzvlášť. Tentokrát jsme nejen potvrdili roli nejrychlejšího benzinového vozu, pokořili jsme i tři turbodiesely, které se dopustily různých chyb," sdělil po závodě Jan Charouz.

Třetí vítězství v pětidílném kalendáři Le Mans Series získal Tomáš Enge v nižší třídě LMGT1. V celkovém pořadí mu spolu s týmovým kolegou Antoniem Garciou ze Španělska patří druhá příčka.

„Byl to opět super závod. Vyrazil jsem jako druhý, ale Petera Koxe jsem předjel asi po osmi kolech a pak si postupně budoval náskok. Náš Aston Martin DBR9 jel výborně, neměli jsme žádný větší problém," uvedl expilot formule jedna.

Výsledky: 1. Capello, McNish (It./Brit. – Audi R10 TDI) 195 kol, 2. J. Charouz, Mücke (ČR/Něm. – Lola Aston Martin) –2 kola, 3. Dumas, Bouillon (Fr./Pescarolo Judd), 4. Prémat, Rockenfeller (Fr./Něm. – Audi R10 TDI), 5. van Merksteijn, Verstappen (Niz. – Porsche RS Spyder) všichni –4 kola,…, 19. (1. v třídě LMGT1) Enge, Garcia (ČR/Šp. – Aston Martin DBR9) – 17 kol.