Víkendová Rallye Lužické Hory byla nejen prvním podnikem českém šampionátu ve sprintrallye, ale také premiérou automobilu na plynový pohon v českých automobilových soutěžích.
Průkopníkem byl pětinásobný domácí šampion Václav Pech, který se spolujezdcem Petrem Uhlem usedl do Mitsubishi Lanceru Evo IX CNG.
A Pech demonstroval možnosti vozu s alternativním pohonem na výbornou. Při prvním startu v Lužických horách nechal za svými zády téměř všechny soupeře s produkčními vozy s benzinovým motorem a v celkovém hodnocení rallye skončil těsně pod stupni vítězů.
Plzeňský jezdec bojoval po celý závod o čtvrté místo s Janem Černým se Subaru Impreza Sti, kterého v cíli ho porazil o necelé dvě vteřiny.
„Mám velkou radost z výsledku. Z auta mám velmi dobrý pocit, i když je dost jiné, než klasické enko. Zásadní rozdíl se týká kroutícího momentu v nízkých otáčkách, zvlášť v pomalých odbočkách, kterých bylo v Lužických horách hodně. Určitě je ale v našich silách dál zapracovat na vývoji, což by mělo vůz ještě zrychlit. Každopádně se jedná o velmi dobrou soutěžní techniku,“ nechal se Pech slyšet po závodě.
Václav Pech, který absolvuje kompletní šampionát ve sprintrallye, nebude jediným pilotem, jenž usedne do vozu připravovaném v dílnách Charouz Racing System.
V průběhu sezony se v jeho kokpitu kromě Pecha s Uhlem objeví také posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha.