Jan Charouz a Stefan Mücke za volantem Loly s motorem Aston Martin po dlouhých třech měsících zasáhnou do bojů Le Mans Series (LMS).

Seriál měl tak dlouhou přestávku především kvůli čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, která je pro drtivou část jeho účastníků vrcholem sezony.

Teď už je tu ale čtvrté dějství LMS a s ním 195 kol na německém Nürburgringu.

Tato trať české stáji Charouz Racing System sedí.

„Na Nürburgring mám pěkné vzpomínky z loňského ročníku Le Mans Series. V předposledním kole jsem předjel Japonce Nakana a dostal tak naši posádku na konečné čtvrté místo. A to jsme po zásahu jury museli startovat jako poslední, padesátí.,“ připomněl Jan Charouz.

Na trati v pohoří Eifel pojede zbrusu nový stroj, který vznikl v dílnách Aston Martin Racing. Oba piloti si jej otestovali začátkem týdne ve francouzském Dijonu.

"Test nového prototypu proběhl bez problémů, jen jsme nevyzkoušeli suchou trať, protože pořád pršelo," dodal Jan Charouz.

A s čím posádka české stáje do Německa přijela? "Naším cílem je jako vždy být nejlepším autem s benzínovým motorem a myslím, že bychom mohli pomýšlet i na stupně vítězů, které se nám letos už jednou podařilo dobýt v Barceloně," uvedl Stefan Mücke.

Nürburgring bude velkou německou premiérou dieselového prototypu Audi R10 TDI, který na domácí půdě ještě nezávodil.

Očekává se proto ostrý souboj s Peugeoty 908 HDi-FAT, které zatím v seriálu LMS vedou.

Tým Charouz Racing System je na osmém místě, Charouz s Mückem v hodnocení závodníků devátí.