Česko-německá posádka sportovního prototypu Aston Martin vyráží v noci ze soboty na neděli do boje o vítězství.

Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke po čtvrtém místě absolutně a vítězství v klasifikaci benzínových vozů na červnové čtyřiadvaceti­hodinovce v Le Mans opět usednou do svého vozu s „bondovským“ číslem 007.

V portugalském Algarve budou chtít navázat na předchozí vynikající výsledky v Le Mans Series v Barceloně a Spa.

“Naším cílem je vyhrát v konečném pořadí šampionátu, a protože v Portugalsku nepojedou žádné tovární naftové speciály, chceme samozřejmě zvítězit i zde,” uvedl George Howard-Chappell, ředitel týmu Aston Martin Racing.

Závodníky čeká ve třetím podniku sezony kromě neznámé trati i závodění za tmy. Závod na 1000 km totiž v Algarve startuje v sobotu ve 20:15 hodin našeho času a na posádky čeká plných 215 kol. Končit se tak bude někdy po druhé hodině ranní.

Většina závodu se odjede za úplné tmy. O pořadí na startu se rozhodne v pátek v podvečer, kdy je na programu dvacetiminutová kvalifikace.

Nově postavený okruh v Algarve se řadí mezi nejmodernější motoristické tratě v Evropě. Byl navrhován s důrazem na bezpečnost pro jezdce a komfortní přehled pro diváky.

Díky kopcovitému terénu nabízí trať několik velkých kopců převýšení a zatáčky přes horizont. Proto by měla tato trať pro všechny závodníky velkou výzvou.

Na startovním roštu bude vedle dvojice v elitním speciálu Lola Aston Martin i další český jezdec. Jaroslav Janiš usedne do Spykeru C8 Laviolette GT2R v nejslabší třídě LMGT2. Ve voze se bude střídat s Nizozemcem Tomem Coronelem.

„Okruh v Algarve neznám, ale podle dostupných informací je na něm několik zatáček, které se jezdí přes horizont naslepo. Větší část závodu se pojede za tmy, proto doufám, že na okruhu postaveném podle nejmodernějších trendů bude umělé osvětlení,“ uvedl olomoucký rodák.