Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Český Aston Martin byl nejlepší z benzínů

Le Mans - Vydařenou kvalifikaci za šera a tmy zkazila havárie v samotném závěru. /AKTUALIZOVÁNO/

12.6.2009
SDÍLEJ:

Lola Aston Martin posádky J. Charouz, Enge, Mücke při kvalifikaci na 24 hodin v Le Mans.Foto: BPA/Petr Frýba

Jako nejeleší auto s benzínovým motorem se ve čtvrteční noční kvalifikaci na 24 hodin v Le Mans prezentovala Lola Aston Martin česko-německé posádky Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke.

Charouz ji časem 3:27,180 ji v celkovém pořadí dostal na osmé místo.

Jenže právě nejmladší člen posádky v závěru v rychlosti 290 km/h tvrdě narazil na bariéry. "Vůz nekontrolovatelně vlétl do bariéry z pneumatik. Honza je o.k., ale bolí ho noha," hlásil blog týmu přímo z Le Mans.

"Sám jezdec později v depu přidal podrobnosti: "Bohužel se mi stalo to samé, co potkalo Jose Verstappena při testování v Monze. Nevím přesně, čím to je, ale když se začne brzdit z vysoké rychlosti, zvedá se trochu zadní část. Proto jsem měl brzdy na předek, takže pokud se brzdilo hodně, zamkla se přední kola. Jenže tentokrát se uzamkl zadek a s tím už pak nejde nic udělat."

"Došlo k tomu v rychlosti okolo 290 km/h v nájezdu do druhé šikany na zadní rovince a vypadalo to děsivě. Naštěstí to dopadlo mnohem lépe. Já jsem z nehody vyvázl v pohodě, jen mě trošku bolí noha. Je mi líto, že jsem přidělal práci mechanikům," hovořil Jan Charouz posmutnělým hlasem.

Vůz byl poškozen jen lehce, takže start ve vlastní čtyřiadvacetihodinovce není v žádném případě ohrožen.

V prestižním souboji dieselů pokořil Peugeot o tři čtvrtě sekundy konkurenční Audi. nejrychlejší čas kvalifikace si připsal Stéphane Sarrazin.

"Mezi námi a Audi to bude těsný boj. Start z pole position není klíčový, ale bude to pro nás jednodušší," uvedl Francouz stanici Eurosport.

Vztahy mezi oběma rivaly ztrpčuje protest Peugeotu na německý tým kvůli údajnému porušení předpisů. Pořadatelé závodů z organizace ACO jej odmítli, ale francouzská automobilka se odvolala k Mezinárodní automobilové federaci. Ta má na rozhodnutí měsíc.

V kategorii LMGT2 byl jedenáctý Spyker, který spolu s Nizozemci Tomem Coronelem a Jeroene Bleekemolenem pilotuje český jezdec Jaroslav Janiš. Celkově vůz obsadil 48. pozici.

Čtyřiadvaceti­hodinovka v Le Mans startuje v sobotu v 15:00 hodin našeho času.

Výsledky: 1. Bourdais, Montagny, Sarrazin (Fr./Peugeot 908 HDi) 3:22,888 min., 2. Capello, Kristensen, McNish (It., Dán., Brit./Audi R15 TDi) –0,762, 3. Minassian, Lamy, Klien (Fr., Port., Rak./Peugeot 908 HDi) –1,972, 4. Boullion, Treluyer, Pagenaud (Fr./Peugeot 908 HDi) – 2,174, 5. Brabham, M. Gené, Wurz (Austr., Šp., Rak./Peugeot 908 HDi) –2,364, …8. J. Charouz, Enge, Mücke (ČR, ČR, Něm./Lola Aston Martin) –4,292, 48. J. Janiš, Coronel, Bleekemolen (ČR, Niz., Niz./Spyker C8) –45,460.

Autor: Radek Vičík

12.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kateřina Perknerová.
4 13

Pohledem Kateřiny Perknerové: Okamurovy řeči

Ilustrační foto.
3 10

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

Tatra drtí kopce a Zeman rozverně poplácává: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 18. října 2017.

Lidé možnost nákazy virem HIV stále podceňují

V Česku žije podle průzkumu Státního zdravotního ústavu z konce srpna tohoto roku 3087 osob s diagnózou HIV. Navzdory neustálému nárůstu počtu případů nákazy virem HIV, který způsobuje smrtelnou chorobu AIDS, se lidé v České republice nemoci neobávají.

Hasiči nacvičovali záchranu zaklíněného člověka. Zpod trolejbusu z kovošrotu

/FOTOGALERIE/ Zvedání několikatunového trolejbusu si vyzkoušeli hasiči v brněnském kovošrotu. Pracovníci všech směn ze stanic Brno-město si tak nacvičili náročnou činnost. Rychlost jejich zásahu totiž jednou může zachránit lidské životy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení