Tomáš Enge a Jan Charouz ve voze Lola Aston Martin LMP1 se v neděli pokusí završit svoji spanilou jízdu v Le Mans Series.
Čeští automobiloví závodníci jsou spolu s parťákem Stefanem Mückem z Německa před posledním podnikem ve vedení s náskokem sedmi bodů před posádkou francouzského týmu Pescarolo Sport.
Závod na 1000 km se jede na slavném okruhu v britském Silverstone, jenž je vzdáleno od sídla týmu pouze necelých padesát kilometrů.
„Pro Aston Martin Racing je skvělé, že sezona vrcholí na jeho domácí půdě. Trať by měla našemu vozu sedět. Myslím, že nás čeká opravdu skvělá atmosféra, protože se přijde podívat velké množství fanoušků. Ve Velké Británii je motoristický sport hodně populární,“ míní Charouz.
Rok 2009 je pro britskou značku velice významný. V roce 1959 Aston Martin zvítězil s modelem DBR1 v závodě 24h Le Mans i v mistrovství světa sportovních vozů.
O padesát let později může trojice prototypů LMP1 v barvách olejářského koncernu Gulf tento úspěch napodobit.
Ve hře je však 11 bodů, protože kromě deseti za triumf se rozdává ještě jeden za vítězství v kvalifikaci. Bitva o titul je tak stále otevřená.
„Situace, kdy v posledním závodě sezony bojuji o titul, pro mě není nová. Už jsem to zažil ve Formuli 3. ale tenkrát jsme měli problémy a v šampionátu jsem tak nakonec skončil druhý. Věřím, že tentokrát to dopadne jinak. Každopádně nás čeká rozhodující závod sezony a my si nemůže dovolit jít do něj na devadesát procent, ale musíme znovu podat naprosto stoprocentní výkon,“ připomíná Mücke.
Aston Martin opět nasazuje tři vozy, se kterými obsadil kompletní stupně vítězů v minulém závodě na Nürburgringu.
Kromě „českého“ auta s bondovským číslem 007 povezou číslo 008 na svém prototypu Chris Buncombe, Stuart Hall a Miguel Ramos. Posádku vozu číslo 009 pak bude pilotovat dvojice Darren Turner a Harold Primat.
V neděli ve 12:35 hodin nastoupí na start také Jaroslav Janiš. Olomoucký rodák usedne spolu s Nizozemcem Tomem Coronelem do vozu Spyker C8 Laviolette GT2R v nejslabší třídě LMGT2.
Oba piloti by rádi navázali na druhé místo ve třídě z Německa. "Při posledním závodě jsme měli štěstí, že několik našich soupeřů potkaly technické problémy. Ale nám se dařilo zajíždět velmi dobré časy, takže jsme mířili za dobrým výsledkem. Náš Spyker opět o něco zrychlil, zlepšili jsme se i my jezdci. Proto věřím, že se nám tam podaří zajet podobný výsledek jako na Nürburgringu,“ doufá Janiš.
Pátek 11. září
14:15 – 15:15 1. volný trénink - 60 minut
18:00 – 19:00 2. volný trénink - 60 minut
Sobota 12. září
11:00 – 12:00 3. volný trénink - 60 minut
14:45 – 15:05 Kvalifikace LMGT1 & LMGT2 - 20 minut
15:10 – 15:30 Kvalifikace LMP1 & LMP2 - 20 minut
Neděle 13. září
10:00 – 10:15 Warm-up - 15 minut
12:35 – 18:35 Závod - 195 kol
Závod vysílají střídavě stanice Nova Sport a Eurosport.