V 80. ročníku prestižní čtyřiadvacetihodinovky se německý výrobce vozů radoval pojedenácté.

Největším soupeřem vozů Audi byly posádky navrátilce do vytrvalostní klasiky Toyoty. Jeden vůz ale skončil v noci s poruchou motoru, třebaže byl v průběhu závodu i ve vedení, druhý měl na průběžné třetí pozici těžkou nehodu, při níž se zranil Anthony Davidson.

Britský pilot doplatil zhruba po pěti hodinách závodu na kontakt s ferrari Pierguiseppeho Perazziniho na konci dlouhé rovinky v rychlosti přes 330 km/h. Obě auta skončila v bariéře z pneumatik, Davidsonův vůz se ale ještě předtím vznesl a ve vzduchu udělal salto.

Bývalý pilot F1 Davidson vystoupil z vraku sám, ale vyšetření odhalilo dva zlomené hrudní obratle a čeká ho tříměsíční pauza. Viník nehody Perazzini přiznal chybu; prý špatně odhadl vzdálenost od soupeřova vozu a příliš brzy začal zatáčet.

Jediný Čech na startu legendárního závodu Jan Charouz obsadil jako člen britské stáje ADR-Delta v absolutní klasifikaci třinácté místo. V kategorii LMP2 byla posádka tvořená ještě Australanem Johnem Martinem a Torem Gravesem z Velké Británie šestá.

Charouz byl šťastný, že pošesté za sebou slavný závod dokončil. Le Mans označil za obrovský zážitek. "Je mi ale líto, že nejsme výše. Jeli jsme opravdu rychle, ale nevyhnuly se nám problémy s výlety mimo trať, technické potíže a několik defektů. Z nejrychlejšího času v závodě třídy LMP2 mám velkou radost," uvedl český jezdec v tiskové zprávě.

Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans:

Absolutní pořadí: 1. Fässler, Lotterer, Tréluyer (Švýc., Něm., Fr./Audi R18 e-tron quattro) 378 kol, 2. Capello, Kristensen, McNish (It., Dán., Brit./Audi R18 E-TRON Quattro) -1 kolo, 3. Bonanomi, Jarvis, Rockenfeller (It., Brit., Něm./Audi R18 Ultra) -3 kola, …13. Martin, Charouz, Graves (Austr., ČR, Brit./Oreca 03-Nissan) -32 kol.

LMP2: 1. Potolicchio, Dalzier, Kimber-Smith (Ven., Brit., Brit./HPD ARX 03B-Honda) 354 kol, …6. Martin, Charouz, Graves -8 kol.

Děsivá nehoda Anthonyho Davidsona

Zdroj: Youtube