„V Saudské Arábii je nyní víc vody a zeleně než obvykle. Mohlo by to pomoci tomu, aby to obrazově nebylo pouze o písku,“ těšil se fotograf, který v nadcházejícím ročníku nejtěžší dálkové soutěže spolupracuje se stájemi Toyota, Audi, Mini nebo s Honda.

Jeho bratr Viktor Chytka je navigátorem pilota fordu Martina Prokopa. Jemu a dalším českým posádkám bude rovněž obstarávat obrazový materiál.

I fotograf musí být v poušti v kondici

Období před odjezdem na Dakar je pokaždé stresující. Je třeba si dávat velký pozor na onemocnění, neboť stejně jako jezdci musí být i fotograf v poušti v nejlepší kondici. Z terénu totiž každý den odesílá kolem pěti tisíc snímků. Jenže před rokem kvůli nemoci nemohl po dvanácti letech vyjet na etapu.

„Blbě se mi dýchalo, odpadl jsem na dva dny. V podstatě celý Dakar bylo někomu z našeho týmu zle. Postupně jsme se v tom vystřídali, já na tom nebyl zdaleka nejhůř,“ líčil Chytka před pátečním startem.

Aleš Loprais na Dakaru.
Velká bitva aut. V kamionech je šance na český triumf, míní legenda Dakaru

I když za roky najel se svou firmou MCH Photo v Saudské Arábii desetitisíce kilometrů, považuje tuto destinaci pro konání obrovské akce za nejvhodnější. Přesto by byl fotoreportér, jenž absolvuje už třináctý Dakar, rád, kdyby trať vedla i do jiné země. Otázkou však je do jaké?

Jedenáctičlenný tým Mariana Chytky bude při Rallye Dakar dodávat snímky desítkám klientůJedenáctičlenný tým Mariana Chytky bude při Rallye Dakar dodávat snímky desítkám klientůZdroj: se svolením MCHphoto.cz

„Jordánsko je sice hezké, ale prostředí je tam celkem podobné, stejně jako Emiráty. Trasa by se asi musela natáhnout až do Ománu. Já bych se však spokojil s tím, kdyby se, podobně jako před čtyřmi roky, jelo alespoň kousek podél moře. Z toho byly hezké snímky.“