Už po druhé etapě slavného závodu Rallye Dakar je jisté, že ji nedokončí všechny české posádky. Ze hry je totiž Lukáš Kvapil. Co se stalo?
Motocyklista týmu Big Shock Racing měl v úterý těžký pád, při němž si zlomil nos a poranil rameno. Do nemocnice ho musel transportovat vrtulník. Šestatřicetiletý jezdec přitom ještě předtím prokázal charakter, když zastavil, aby pomohl závodníkovi v bezvědomí.
Kvapil tak na svou premiéru nebude vzpomínat zrovna v dobrém. V úvodní etapě obsadil 113. místo, když musel opravovat poškozenou nádrž a neustále dolévat palivo. O den později místo cíle zamířil do nemocnice a v závodu skončil.
Čtěte také: Kolomý vítězí na všech frontách. Na Dakaru i u soudu
Macík má fígl na horko
Dařilo se naopak jeho týmovým kolegům v kategorii kamionů. Martin Macík se přiblížil první desítce (je třináctý). A mohl být i devátý, v závěru etapy ho ale zdržely neoznačené odtavené vozy, které nebyly v prachu vidět. No, i to je Dakar.
„Tohle už byla klasická Argentina, jak ji známe, jen trochu teplejší než bývá zvykem. Mastili jsme to stočtyřicítkou všude, kde se dalo. Franta (kamion) jel dnes výborně, technika fungovala na jedničku," pochvaloval si na týmovém webu Macík.
Závodníky i v úterý "provázely" teploty okolo 42 stupňů ve stínu. „Vedro v kamionu, pokud navíc sedíte připoutaní a navlečení v kombinéze, je obrovské. Je potřeba hodně pít, jinak hrozí dehydratace," popisoval Macík. S posádkou ale přišli na vychytávku, jak se ochladit. "Z taktických důvodů ho ale nechceme prozrazovat," dodal. Posádku navíc opustila viróza.
Čtěte také: Problém Dakaru? Voda. Macháček: Doporučili nám, abychom se nepolévali
Prokopovi se vařila i pitná voda
O první místo v kategorii kamionů přišel Martin Kolomý. Ovšem zcela záměrně. V náročných podmínkách nechtěl riskovat a klesl na osmé místo. „Jeli jsme hodně v prachu. Na metr nebylo vidět. Hodně rizikový, tak jsme jeli, jak to šlo. Odešla nám ale elektrika, tak se obávám překročení povolené rychlosti. Museli jsme si to hodně hlídat, a to nás stálo čas," uvedl v cíli Kolomý.
S nefunkčním "hlídačem" maximální rychlosti bojoval i Aleš Loprais a je jedenáctý. Přesto v průběžném pořadí figuruje na první příčce české jméno - do čela se dostala nizozemsko-česká posádka Martin van den Brink, Daniel Kozlovský, Marcel Blankestijn s kamionem Renault.
"Pekelnou" etapu si protrpěl i jediný Čech v kategorii automobilů Martin Prokop, který je po problémech s motorem patnáctý. "„Nemohli ani jsme pít, protože se nám vařila i pitná voda," vyprávěl.