Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

DTM, Porsche i Lamborghini, to jsou české okruhy

Brno - V sobotu startuje domácí okruhový šampionát.

24.4.2009
SDÍLEJ:

V páteční kvalifikaci byl nejrychlejší Mercedes-Benz DTM z týmu Antonína Charouze.Foto: BPA/Miloš Rybář

Jarní cena Masarykova okruhu odstartuje nejen sezonu důležitých závodů v Brně, ale také domácí šampionát na okruzích. A i letos to bude parádní podívaná.

Seriál mezinárodního mistrovství České republiky okruhových automobilů je vypsán pro tři divize.

Tou královskou je Divize 4, v níž se objevují takové speciály, jako jsou Mercedesy a Audi pro DTM nebo vozy GT značek Porsche či Ferrari.

Letošní inovace pravidel navíc přináší žhavou novinku – možnost startů uzavřených vozů LMP2 a LMP1, tedy sportovních prototypů odpovídajících specifickým technickým předpisům Le Mans.

I přes ekonomickou krizi je na brněnské startovní listině Divize 4 vykazuje sedmdesátka jmen, mezi nimiž nechybí ústřední protagonisté loňské sezony.

Diváci se tak mohou těšit na pokračování loňských bitev vozů Mercedes Benz DTM (výkon cca 470 koní) a Audi A4 DTM (460 koní) nasazovaných týmy Charouz Racing System a Bohemia Racing Team.

Obhájci loňského vytrvalostního titulu Antonín Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke (Německo), posíleni Václavem Nimčem a Nizozemcem Peterem Koxem, nastoupí se svými Mercedesy proti Audi pilotovanému Milanem Maděryčem, Švédem Thedem Björkem a úřadujícím sprintérským mistrem Tomášem Kostkou v barvách BRT.

„Letošní sezona bude zřejmě mou poslední v roli závodního jezdce. Mým snem je zaokrouhlení sbírky získaných titulů na 40. Skloubení závodění a manažerské práce je velice náročné a já bych se v budoucnu chtěl plně koncentrovat na management jezdců a byznys. Ale staré moudro praví: nikdy neříkej nikdy,“ uvedl 54letý Charouz.

U BRT mu ale nechtějí dát nic zadarmo a připravili nový vůz. „Technicky jde opět o značný posun, ale vzhledem k tomu, že už jde vlastně o třetí typ, který naši kluci dostali do rukou, fungují tu výborně zkušenosti získané v dřívějších sezónách,“ uvedl manažer týmu Petr Najman.

Diváci ale uvidí i jiné skvosty. Armádu vozů Porsche řízených kromě jiných Slováky Rudo Machánkem a Andrejem Studeničem, Rakušanem Paul Pfeffekornem a Švýcarem Milanem Bezakem, posílí letos Brňan Jiří Mičánek junior, vracející se na české okruhy po čtyřletém účinkování v zahraničních seriálech. „Mým partnerem bude Martin Jerman a naším cílem je vytrvalostní titul v třiapůllitrové třídě,“ tvrdí mladý Mičánek.

Jeho vůz Porsche 997 GT3 o výkonu zhruba 420 koní může v divizi 4 zasáhnout do třídy 3500 ccm díky zmenšení objemu motoru, čímž tým Mičánek Motorsport následoval loňský příklad Jana Vonky.

Konkurenty obou „převrtaných“ Porsche budou ve stejné třídě zejména vozy BMW. Právě ve voze této značky se objeví i loňský mistr republiky ve sprintech Robert Šenkýř.

Na bohatém technickém spektru Divize 4 se v Jarní ceně budou podílet mimo jiné i vozy Corvette, Lamborghini Gallardo, Ferrari, Opel Omega, Opel Michl, Ultima a Saleen.

Škodovky naposledy s tovární podporou

V Brně začíná také sezona ČP Škoda Octavia Cupu. Třináctý ročník bude zároveň posledním pod touto hlavičkou, protože oba majitelé seriálu (Škoda Auto a Česká pojišťovna) se rozhodly dále jej pod svojí hlavičkou neprovozovat.

Ale Brno neuvidí žádnou labutí píseň. Závody identických aut přinášejí vždy velmi vyrovnané boje, na startu budou dvě desítky závodníků.

„Složení startovního pole potvrdilo naše očekávání a zdá se, že máme před sebou skutečně velice zajímavou sezónu. Výkonnostně vyrovnaná jezdecká sestava a rošáda osmi nejrychlejších borců z prvního nedělního závodu na startu druhé jízdy jsou příslibem velkých soubojů,“ konstatoval Luděk Diviš, zástupce promotéra seriálu Ring group.

Připomněl tak výrazný zásah do startovního roštu. Po vzoru MS cestovních vozů (WTCC) se prvních osm pilotů z úvodního závodu do toho druhého postaví v opačném pořadí.

Kromě všech vyjmenovaných kategorií si na Masarykově okruhu dají dostaveníčko také piloti zajímavého italského seriálu vytrvalostních závodů cestovních vozů ETC.

Na Masarykově okruhu se závodí v sobotu i v neděli, diváci mají do areálu vstup zdarma.

Divize mezinárodního MČR cestovních vozů

Divize 2

Monoposty, sportovní vozy a sportovních prototypy rozdělených do objemových tříd D2 do 2000 ccm a D2 2001 – 3000 ccm.

Divize 3

Vozy Národní formule s motory Škoda s omezením objemu motoru 1400 ccm, u ostatních monopostů je však použití značky motoru libovolné.

Divize 4

Směsice vozů skupin A, N, SP, Super 2000, Diesel 2000, Superturismo, Grand Tourismo, DTM (reglementy mistrovství Německa cestovních vozů), H, E1, pohárových cestovních vozů a sportovních prototypů je rozdělena do objemových tříd D4 do 1400 ccm, D4 1401 – 2000 ccm, D4 2001 – 3500 ccm a D4 nad 3501 ccm.
Jezdci divize 4 bojují v českém šampionátu o titul vytrvalostní (tříhodinové závody) a o titul v krátkých, nebo-li sprint závodech.

Autor: Radek Vičík

24.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman jmenoval 13. prosince na Pražském hradě menšinovou vládu Andreje Babiše.
4 20

Babiš o migračních kvótách: EU znovu Česko nepřehlasuje

Praha. Ilustrační foto.
29

Praha slaví stříbrnou svatbu s UNESCO

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Ve stejnou chvíli zpívalo neuvěřitelných 125 tisíc lidí po celé zemi stejné vánoční koledy. Přinášíme vám speciální vydání videosouhrnu, díky kterému budete moci nasát vánoční atmosféru z mnoha míst najednou.

Merkelová jednala se Schulzem. Velká koalice je na spadnutí

Ve hře o německou vládu se vyjasňuje. Ve středu večer došlo k napjatě očekávanému setkání Angely Merkelové s představiteli SPD. Šéfka CDU/CSU jednala s šéfem SPD Martinem Schulzem dvě a půl hodiny, diskuze byla údajně "otevřená a prodchnutá důvěrou". Německá média hovoří o důležitém kroku k vytvoření velké koalice.

DOTYK.CZ

Bad Boy světové reklamy se vrátil. Oliviero Toscani je zpátky v Benettonu

Slavný tvůrce kontroverzních světových kampaní z 80. a 90. let se vrátil zpátky do firmy, která ho proslavila. Oliviero Toscani začíná opět vytvářet reklamní kampaně firmy United Colors of Benetton. A hned první kampaň jakoby připomínala nedávnou českou kauzu.

S prezidentem si Dostálová rozumí. Oba chtějí investovat

Ostře žluté sáčko, široký úsměv a blonďatá hříva, to jsou poznávací znaky Kláry Dostálové, díky nimž ji na povolebních setkáních v centrále hnutí ANO nelze přehlédnout. Na tom po loňských říjnových volbách byla obzvláště rozesmátá. V Královéhradeckém kraji hnutí ANO, jehož kandidátku jako nestraník vedla, vyhrálo zcela přesvědčivě. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT