Opět se musel vypořádat s technickými potížemi. „Na začátku se dalo jet rychle, ale když nastaly problémy, museli jsme zastavit,“ vyprávěl řidič vozidla Can-Am DV21, startující v kategorii lehkých prototypů.

Martin Michek
Loni bojoval o život. Nyní Michek na Dakaru prohání tovární jezdce

„Bohužel jsme nechali rozsvícená světla a zemřela nám baterie. Naštěstí se poblíž objevil místní domorodec. S jeho pomocí se nám podařilo baterku nabít a auto zase rozjet. Ztráta byla obrovská, v noci jsme se dostali k dunám, což byl pro mě další zážitek. A protože jsme uvízli v jednom korytě, myslel jsem, že tam budeme muset spát,“ přiznal liberecký pilot.

Problémy s motorem

S navigátorem Vlastimilem Tošenovským řešili problémy s motorem, který se neustále přehříval. „Když se nám ho podařilo zchladit, zkontrolovali jsme směr stop a zkusili vyjet. Bylo to pro mě další dobrodružství a další zkušenost. Teď doufám, že už konečně začnu závodit,“ líčil čtyřiačtyřicetiletý Enge těsně před pondělní půlnocí.

Tomáše Engeho potkala v úvodu Rallye Dakar smůla
Engeho v úvodu Dakaru potrápila technika. V poušti ztratil opravou pět hodin

Přání se bývalému formulovému jezdci v úterý splnilo. Po dvou dnech nepřijel za tmy a s několikahodinovou ztrátou.