Čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans není jen samtoný závod. Celých sedm dní probíhá řada nejen sportovních akcí.

„Adrenalin ve mně koluje už hodně dlouho dopředu,“ svěřil se Deníku Tomáš Enge. A jak takových sedm dní v Le Mans jeho očima vypadá?

Pondělí: Přijedou všichni piloti, mám osobní přípravu. Každý si přebíráme svůj obytný vůz, ve kterém celý ten týden budeme. Ten si vybavujeme a zařizujeme. Také přebíráme skútry, na kterých jezdíme po pedoku.

Úterý: Na náměstí v centru Le Mans probíhá administrativní i technická přejímka vozů. Odpoledne je volněji.

Středa: To poprvé vyjíždíme na trať, je šestihodinový volný trénink. Tomu dopoledne předchází rozprava všech jezdců s ředitelstvím závodu.

Čtvrtek: Tento den je v znamení kvalifikace, která končí až o půlnoci.

Pátek: Začíná perný víkend. Dopoledne je setkání s novináři. Odpoledne znovu rozprava a pak následuje má oblíbená část, přehlídka jezdců přímo v ulicích Le Mans. Letos je naštěstí kratší, tak je večer více času na večeři se sponzory.

Sobota: Už toho moc nenaspíme. Ráno je zahřívací trénink a pak už to letí hodina po hodině: mítink s inženýry, rozhovory s novináři, další setkání se sponzory a tak dále. Před startem čtyřiadvaceti hodinovky je představení aut a jezdců na startovní rovince a v 15:00 se startuje.

Neděle: Závod končí v 15:00 většinou toho při něm moc nenaspím, doženu to až pak.