"Nastal čas soudnosti. Jsem v šampionátu na plný úvazek od roku 2002, nevynechal jsem jediný závod. Na konci sezony jsem si uvědomil, že nemám na to zároveň pracovat na vývoji trucku, kamionu na Dakar, starat se o všechny piloty týmu a k tomu všemu plnohodnotně závodit," uvedl Vršecký.

Čtyřicetiletý pilot má v ME na kontě 519 závodních jízd, ve kterých se sedmašedesátkrát radoval z vítězství.

Vršecký plánoval ukončit kariéru v Evropě již před rokem, nakonec však absolvoval celý seriál a společně s Adamem Lackem ovládli hodnocení týmů. "Odjel jsem to celé díky změnám v termínové listině, a když už jsme s Adamem vyhráli, řekl jsem si, že je ten nejlepší čas skončit," prohlásil šampion z let 2008 a 2009.

Kabinu tahače ale úplně neopustí, bude jezdit v Číně, kde se Buggyra angažuje. "Pojedu tam už kvůli sledovanosti, marketingovému pojetí závodů, jejich organizaci. Člověk se pořád učí a proč se neučit v Číně," uvedl Vršecký.

Od jeho startů si hodně slibují i pořadatelé tamního seriálu. "David toho vyhrál strašně moc a je nejrychlejším truckerem historie. Chápu, že čínská strana angažmá jezdce takových kvalit kvituje a vidí v jeho účasti zvýšení prestiže celé soutěže," řekl manažer týmu Jan Kalivoda.

Rodák z Roudnice nad Labem se v Buggyře podílí také na vývoji závodních speciálů, i proto se letos představí i ve vytrvalostních rallye. Start na Rallye Dakar podle svých slov ale Vršecký zatím neplánuje.

"Tento krok určitě k samotnému startu na Rallye Dakar nesměřuje. Starty to budou ojedinělé a pro mě ve významu ověřování si vývojových prvků na podvozku," řekl Vršecký. Jeho prvním startem v šampionátu cross country by měla být účast na dubnové Baja Drawsko v Polsku.