Letošní sezona mistrovství světa formule 1 slibuje napínavou podívanou a mnoho zápletek. Jednu zásadní museli ještě před startem úvodní Velké ceny Austrálie řešit tamní sportovní komisaři.
Zástupci stájí Ferrari, Renault a Red Bull podaly oficiální protest proti aerodynamickým prvkům, které na svých vozech používají konkurenční týmy Williams, Toyota a Brawn GP. Neuspěli.
Předmětem sváru byly zadní difuzory, které jsou údajně větší než povolují pravidla. Díky nim mají mít monoposty zmíněných týmů lépe vyřešené proudění vzduchu ve spodní části vozu a proto údajně dosahují zhruba o pět desetin sekundy rychlejších časů na jedno kolo než jejich soupeři.
Komisaři však po šestihodinovém rozhodování potvrdili svůj dopolední verdikt, podle kterého nejsou zmíněné prvky v rozporu s pravidly a všechny vozy tak mohou být připuštěny na nedělní start.
"Studovali jsme pravidla velmi pečlivě a jsme přesvědčeni, že jsme nic neporušili," řekl už dříve agentuře Reuters ředitel Toyoty John Howett. Podobného názoru byl i technický delegát FIA Charlie Whiting. Podle něj jde o "svérázný výklad pravidel, nicméně legální".
Námitky proti difuzorům měl i tým BMW-Sauber. Jeho protest ale sportovní komisaři zamítli kvůli pozdnímu termínu podání a nesplnění administrativních náležitostí už dříve.
Ferrari a spol.však deklarovali, že se proti čtvrtečnímu rozhodnutí odvolají. Případ tak zřejmě skončí u odvolacího soudu Mezinárodní automobilové federace v Paříži.