Největší drama víkendové španělské velké ceny formule jedna probíhá právě teď. A místo na závodní trati v kancelářích, po telefonech a pomocí faxů.

O své bytí a nebytí bojuje outsider závodního pole, japonská stáj Super Aguri. „Naše kamiony přijely do Španělska podle plánu,“ hlásí optimisticky tisková zpráva týmu.

Jenže parta kolem bývalého závodníka Aguri Suzukiho má k dobré náladě daleko. O tom, že se červenobílé „béčko“ Hondy potácí na hraně, se mluvilo už před sezonou.

Suzuki nedokázal získat velkého partnera, přesto se nevzdal a vstoupil do třetího roku závodění pod svým jménem.

Velkou podporu znamená angažmá Hondy, která dodává zdarma motory a podvozky. Jenže to nestačí, jsou potřeba prostředky na zbytek vozu a hlavně desítky milionů dolarů na provoz týmu. Ty by měla přinést britská společnost Magma Group a investiční Dubai International Capital spravující ropné miliardy šejků z Perského zálivu.

Jednání jsou teď na mrtvém bodě. Rozhodnutí by mělo padnout brzy, dost možná ještě před pátečními prvními tréninky v Barceloně.

Mnohé naznačují informace agentury Reuters. Její zdroj v Super Aguri řekl: „Zdá se, že naše budoucnost je v rukou Hondy.“

Není vyloučeno, že se pole monopostů ztenčí na pouhých dvacet vozů. Roku 1988 se jich například o start na Velké ceně Maďarska ucházelo jedenatřicet…

HISTORIE F1 PLNÁ ZMĚN A PRODEJŮ

Tyrrell – BAR – Honda
Tyrrell založen 1958; 1998 - prodán British American Tobacco, závodil pod hlavičkou BAR; 2005 - stoprocentní podíl koupila automobilka Honda.

Toleman – Benetton – Renault

Toleman založen v 70. letech, do F1 vstoupil v roce 1981; 1986 - tým koupil oděvní klan Benettonů; 2000 - přešel do rukou Renaultu; 2002 - začal závodit pod jeho hlavičkou.

Ligier – Prost
1976 - vstoupil Ligier do formule jedna; 1997 - tým koupil čtyřnásobný mistr světa Alain Prost. V roke 2001 absolvoval tři GP také český jezdec Tomáš Enge. Pro sezonu Prost 2002 nesehnal sponzory a skončil.

Minardi – European Minardi – Scuderia Toro Rosso

Minardi založeno italským konstruktérem Giancarle Minardim 1979, v F1 od 1985; 2001 - tým koupil australský obchodník Paul Stoddart; 2006 - prodáno Red Bullu, závodí pod hlavičkou Scuderia Toro Rosso.

Jordan – Midland – Spyker – Force India

Největší kolotoč v historii. Ir Eddie Jordan vedle svoji stejnojmennou stáj od 1991; 2005 - prodáno Midland Group; 2007 - tým koupila nizozemská automobilka Spyker. Loni na podzim se tým stal vlastnictvím konsorcia indických podnikatelů a dostal hlavičku Force India.