Motoristický svět teď neřeší nic jiného. Dojde k jednomu zajímavému návratu?

Odborný magazín Autosport informuje o tom, že špičky z Francie jednají s Lotusem. Ano, přesně s tou stájí, která je nástupcem Renaultu. Mluví se o tom, že dohoda je otázkou nejbližších dní.

Podle dostupných informací se řeší hlavně finance. Pochopitelně - F1 je byznys.

Francouzská automobilka, jež vstoupila do nejprestižnějšího motoristického seriálu už v roce 1977, po několika letech zjistila, že jí závody chybí. A tak se jedná: Gerard Lopez, současný majitel Lotusu, denodenně potkává Alaina Prosta, francouzskou legendu a ambasadora Renaultu.

Renault ve F1První sezona: 1977
Nejlepší sezona: 2005
Poslední sezona: 2011
Nejznámější pilot: Alain Prost

Autosport uvádí, že pokud dojde k dohodě, vrátí se tým do formule jako gigant na úrovni Mercedesu nebo Red Bullu.

Mimochodem - právě Red Bullu teď Renault dodává motory a tenhle tým je pořádně kritizuje. Ale smlouva je smlouva a ta platí až do roku 2016. A to je v tomto případě také pořádně důležité.

Francouzi by se totiž do F1 zřejmě vrátili postupně - jako samostatná stáj až v roce 2017. Pochopitelně kromě technických záležitostí a továrny v Enstone, kde Lotus sídlí, musí obě strany vyřešit obsazení v kokpitu. Kdo usedne za volant? No, je nepravděpodobné, že se vrátí Alonso…

Romain Grosjean zůstane, smlouvu má také Pastor Maldonado. Pilot z Venezuely bude muset zapojit všechny páky, aby se udržel. I proto, že letos nedokončil hned sedm závodů a pouze dvakrát bodoval. Naproti tomu rodák z Ženevy v posledním závodě v Belgii dojel třetí.

Otázkou je, zda ještě činovníci z Paříže nezkusí zabojovat i na diplomatickém poli u Bernieho Ecclestonea.

Velká cena Francie se jela naposledy v roce 2008…