Kolomý obdržel za předčasný start do pátečního prologu minutovou penalizaci, která jej z prvního místa odsunula na pozici třetí. Hned v první etapě se ale probil na první místo a na něj už nikoho nepustil. V neděli čekaly na závodníky dva průjezdy sobotního testu, který se jel dnes v opačném směru. Kolomý si bezpečně pohlídal své vedoucí postavení, i když v závěru etapy měl ještě plné ruce práce.

„Jelo se nám pěkně, protože jsme startovali první a nikdo nám neprášil. Měli jsme sice menší technický problém, když nám odešly tlumiče řízení, a tak jsem si na poslední zkoušce mákl, ale jinak moc pěkná soutěž a super výsledek. Je to od nás s Davidem (Vršeckým) poděkování všem lidem v týmu, kteří nejen na technice tvrdě pracují, abychom tu mohli být," uvedl spokojeně v cíli „Kolomajz".

Povedený návrat na nezpevněné cesty zažil v Maďarsku Vršecký, kterému se podařilo zopakovat výsledek z dubnové Baja Drawsko. Stejně jako v Polsku se ale dvojnásobný mistr Evropy potýkal s bolestí v oblasti krční páteře.

„Nedělní etapa se jela oproti sobotě v protisměru a my startovali za Martinem (Kolomým), takže jsme občas jeli v prachu, což zejména pro mě bylo něco nového. Neměli jsme s Phoenixem žádný technický problém, ale v druhém nedělním průjezdu jsem začal opět pociťovat bolest hlavy. Teď si tedy říkám, jestli ten návrat nebyl přeci jen uspěchaný. Čeká mě ještě pódium a pak si jdu hned lehnout," řekl zjevně unavený Vršecký.

Vršeckému dělaly starosti kaluže

Ten v sobotu zažil horké chvilky, když se s kamionem podíval ven. „Bylo to v lese a hrozilo, že bychom to mohli převrhnout. Tak jsem to vzal raději rovně a museli jsme couvat. Pro mě byly něco úplně nového kaluže. Nevěděl jsem, jestli je hluboká centimetr nebo půl metru."

Vršecký v Maďarsku zažil několik krizových situací, všechny ale zvládl. „Ve dvou třetinách trati byly vyznačené díry, které se objížděly. Po prvním průjezdu mi Kolomajz řekl, že to dává napřímo a tak jsme to zkusili taky. Dostali jsme ale obrovskou ránu na pravé přední kolo a tam jsme asi načli náš ráfek, který po pár kilometrech prasknul. Tím pádem jsme samozřejmě dostali defekt. Museli jsme jet opatrněji a přizpůsobit tomu jízdu. I přesto jsme ale zajeli druhý průjezd rychleji než ten první, za což jsem rád a je vidět, že si zvykám."

Dalším světovým podnikem cross-country bude na konci prázdnin podnik Baja Poland.

Hungarian Baja:

1. Kolomý/R.Kilian/D.Kilian (Tatra 815) 3:45:58, 2. Vršecký/Kalina/Stross (Tatra Phoenix) +6:47, 3. Macík/Mrkva/Tomášek (Liaz 111.154) +13:09, 4. Berghmans/Bouwens/Lauwers (Iveco Tracker) +26:18, 5. Fazekas/Csakany/Bognar (Scania) +1:10:50.