Organizátoři nakreslili úvodní kilometry v oblasti s geologickými tvary. Trasa z Úla do Hanakíjá se v soutěži pro historické vozy vlnila kolem vyhaslých sopek v paletě minerálních odstínů všech barev.

Posádky musely zdolat 270 kilometrů speciálek. „V první etapě to dvoukolky neměly vůbec lehké, všudypřítomný písek fesh fesh a rozježděné stopy,“ líčila manažerka týmu Czech Samurajs Ollie Roučková.

Martin Michek vybojoval na kamenech desáté místo
Michek letí kamenným peklem. Nebezpečí tu číhá na každém milimetru, varuje

„Teď už víme, o čem je Dakar Classic. První etapa byla opravdový masakr,“ ulevila si Bára Holická.

„Nevím jestli je tohle normální, nebo ne? Pořadatelé avizovali, že pojedeme něco jako trial. Čekaly jsme hodně těžký kamenitý terén, a v závěru jsme si zajezdili i hardcore trial po skalách bez jakékoliv cesty. Bojujeme, co to jde,“ vykládala řidička „kachny“, která byla klasifikována na 74. místě.

Podvozek dostal zabrat 

„V písčitých pasážích si hrajeme s tlakem v pneumatikách. Docela jsem překvapená, že jsme neměli defekt. Podvozek dostal strašně zabrat,“ dodala s pozdravem pro fanoušky. „Děkujeme že nám fandíte!“