„Splnil se mi sen. Byla to pro mě čest,“ řekl závodník z Hořovic.

Bral jste Pražský rallysprint s nejnovější verzí fiesty jako exhibici, nebo to byl ostrý start?
Před množstvím diváků a v tak skvostném voze jsme se se spolujezdcem Michalem Ernstem pokoušeli zlepšovat. Nešlo kroužit po trati. Škoda, že je Pražský rallysprint tak krátký.

Jak se vám na jedno svezení podařilo špičkové soutěžní auto sehnat?
Rozhodli jsme se oslovit tým M-Sport a vzhledem k tomu, že s nimi máme nadstandardní vztahy, se podařilo domluvit, že nám auto na jeden start zapůjčili. Oficiálně jsme se stali prvním privátním týmem, kterému se to povedlo. Musím přiznat, že jsme na to velice hrdí.

Víte, jestli vaše sobotní auto startovalo v mistrovství světa?
Jezdil jsem se čtvrtým továrním vozem, který má za sebou pět nebo šest vystoupení ve světovém šampionátu. Pro ilustraci: takových fiest existuje jen sedm na světě. Jedná se o nejrychlejší auto, jaké bylo kdy pro rallye vyrobeno. Mimochodem je to shodný vůz, který letos získal titul v značkovém Poháru konstruktérů. Byla to pro mě obrovská čest. Dá se říct, že se mi splnil sen.

O jízdě v takovém autě asi nejde říct nic špatného?
Bylo to něco neskutečného… Nemohu to říct jinak. Bohužel rallysprint rychle utekl. Ostrých kilometrů bylo moc málo. Závodit pravidelně s tímto autem, pracovat s továrním inženýrem a posouvat limity, by bylo něco jiného.

Nelze se nezeptat, kolik vás toto svezení stálo?
Tahle informace je nepublikovatelná. Částka je pochopitelně vysoká a musím poděkovat všem našim partnerům, kteří nás v tomto projektu podpořili. Jen díky nim se podařilo zrealizovat vystoupení tovární fiesty na rallysprintu.

Bude možné se k podobné výpůjčce někdy v budoucnosti vrátit?
Možné by to asi bylo. V M-Sportu byli se sobotou spokojení. Jednak z hlediska výsledku a pak i proto, že jsme fiestu nijak neponičili. Jde však hlavně o finance.

Jak dlouho jste měl vůz k dispozici?
Převzali jsme ho minulou středu a na polygonu v Bělé pod Bezdězem proběhl test. V sobotu večer si pak zástupci stáje M-Sport fiestu odvezli do Polska, kde měli promoakci.

Letos jste se se starším Fordem Focus WRC umístil na čtvrtém místě v českém mistrovství. Co chystáte do budoucna?
Pokusíme se dát s partnery dohromady takový rozpočet, abychom v roce 2018 mohli startovat v kompletním domácím šampionátu a k tomu ještě přidali některé vybrané soutěže, jako je například Pražský rallysprint.

Mistrem republiky se stal s fabií Jan Kopecký, který jezdí v továrním týmu Škoda Motorsport. Jak těžký je to soupeř?
Velice těžký. Je třeba si uvědomit, že my nejsme profesionálové. Ani z hlediska výkonů, přístupu či zázemí. Rallye je pro nás obrovská vášeň, obrovský kůň a sport, který milujeme. S továrnou se nemůže žádný soukromník srovnávat. A měřit se s Honzou je nejvyšší laťka, jaká u nás existuje. Když se nám na některém úseku povede k němu přiblížit, nebo ho výjimečně o pár desetinek porazit, máme z toho vždycky velkou radost a pár dní z toho žijeme.