V mladoboleslavské továrně vzali čtvrtou generaci úspěšné značky a modifikovali ji pro soutěžní nadšence. 

"Optimalizovali jsme každý detail, abychom ještě více vylepšili nejúspěšnější závodní vůz posledních let. Jsem hrdý na celý tým, který šel za tímto cílem s velkým nasazením," konstatoval šéf tovární stáje Michal Hrabánek.

Podle výrobce bude předností vozu aerodynamika, vysoká tuhost karoserie a lepší ovládání i bezpečnost. 

Hlavní novinka? Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný motor o objemu 1,6 l. Úzké propojení se sportovními sériovými vozy RS dokazuje odstín lakování - zelená Mamba, který navazuje na modely Octavia RS a Enyaq Coupé iV RS.

Robert Ježek na okruhu v americkém Austinu.
Česká vlajka u vítěze MotoGP v Americe? Traťový komisař si v Texasu plnil sen

V uplynulých týdnech proběhly testy v nejrůznějších podmínkách - auto doslova létalo po šotolině, kroužilo po ledu. 

Možná jej fanoušci brzdy uvidí i ve skutečnosti. Česká automobilka totiž avizuje silnou podporu týmu Toksport WRT.

Německý tým má ve svých službách továrního jezdce značky Andrease Mikkelsena z Norska. Pro rok 2022 si dali za cíl obhajobu světového primátu v kategorii WRC2. Za volantem tuzemského auta ale sedí i ruský jezdec Nikolaj Grjazin, jenž před pár dny ovládl rallye v Itálii.

Škoda podporuje i další stáje, už třináct let nabízí zákaznický program.