Tým absolvuje dakarskou rallye znovu se svou Tatrou 815 přezdívanou FatBoy.     Letos je čeká několik novinek. V barvách Tatra Buggyra Racing týmu jedou hned dva kamiony. FatBoy bude stejně jako loni řídit Martin Kolomý, za volant úplně nové Tatry Phoenix usedne Jaroslav Valtr.

„Je výhoda mít parťáka v poli. Na běžné opravy ho nepotřebujeme, ale hodí se, když člověk třeba převrátí auto nebo zapadne v písku," říká kopilot a mechanik David Kilián. Zároveň dodává, že se dá předpokládat, že z téhle dvojice bude rychlejší právě jejich posádka. „Ale nijak se nefavorizujeme," dodal.

Dnes všechny čeká úvodní jedenáctikilometrová etapa.

Tím, že by trio Kolomý – Kilián – Kilián rádo mezi první tři, případně atakovalo zlatou medaili, se netají. „Nejlíp jsme byli pátí, to bychom chtěli vylepšit. Ale pořád pošilháváme po bedně," říká David Kilián. Martin Kolomý to říká ještě jednoznačněji: „Bude to těžký závod. Je nás hodně favoritů a beduín pro vítěze jenom jeden," říká se smíchem. „Máme za sebou dobrý rok, nemá proto cenu skrývat vysoké ambice. I když život nás naučil, že na Dakaru není nic nemožné," doplňuje.

Novinkou v kategorii kamionů je také trasa vedená přes Bolívii. „Ta nás trochu straší, je to velká neznámá. Prý bychom měli čekat velké teplotní výkyvy a problém by mohly dělat i velké solné pláně – zvlášť když naprší. Na druhou stranu ubude úseků v dunách," uvažuje mladší z bratrů Kiliánových.

Bratři Kiliánovi• Plzeňští rodáci René (* 1973) a David (* 1975) Kiliánovi se rallye věnují pětadvacet let, René jako navigátor. David zpočátku terénní auto řídil, po úrazu oka se závodu účastní jako mechanik.
• Na Dakaru jsou oba posedmé.
• V roce 2012 se v kamionu poprvé sešli s řidičem Martinem Kolomým (* 1973) z Bruntálu. Jejich tatra tehdy dokázala závod dojet na sedmém místě, o rok později skončili pátí – vždy jako nejlepší česká posádka na Dakaru. V roce 2014 museli z technických důvodů odstoupit, loni dojeli znovu sedmí.