Kolomý skončil ve Fakultní nemocnici v Ostravě nemocnici poté, co při běžné manipulaci s ohněm utrpěl popáleniny. „Podle všeho to docela bolí, leč Martin má práh bolesti posunut ve srovnání s námi obyčejnými lidmi do nepředstavitelných výšin. Zranění by ho však nemělo v průběhu sezony výrazněji omezovat v přípravě na další závody světového šampionátu Cross Country a především na Dakar 2017," uklidnil týmový manažer Jan Kalivoda.

Sám Kolomý bere celou situaci s nadhledem sobě vlastním a ani velká bolest ho nepřipravila o humor. „Tak a teď vypadám jak sněhulák," napsal Kolomý vtipný vzkaz pod fotku na Facebooku, na které má zafačovanou celou hlavu a pravou ruku.

Roudnická Buggyra chtěl vyslat so boje v polské rallye alespoň Vršeckého, toho však také dostihly zdravotní lapálie. „Když už se bolest hlavy stávala nesnesitelnou, podrobil jsem se vyšetření magnetickou rezonancí. Ukázalo se, že původcem veškeré bolesti je v minulosti těžce zkoušená páteř," prozradil roudnický rodák, který trpěl bolestí hlavy už od dubnových závodů Baja Drawsko. Jeho druhý start v rallye se tak odkládá a neurčito.

„Nechci, aby to znělo jako poplašná zpráva, ale Dakar 2017 není v této chvíli 100%," konstatoval Vršecký, kterého na Dakaru čeká premiéra za volantem kamionu. „K tomu, abych absolvoval tak náročný závod, potřebuji najet hodně ostrých kilometrů. V současné době jsem sice optimista, ale v tomto případě budou mít konečné slovo lékaři, které jsem v minulých desetiletích ignoroval," dodal dvojnásobný evropský šampion.

Na okruzích se letos roudnické Buggyře náramně daří, když její pilot Adam Lacko vévodí po třech závodech celkovému pořadí. Čtvrtou zastávkou bude o příštím víkendu Nürburgring.

V Číně i s límcem kolem krku

Ještě před Německem se Buggyra vypraví do Čcheng-tu, kde poslední červnový víkend startuje čínský truckový šampionát, který se skládá ze tří podniků. I přes rozbitou páteř tam zasedne za volant okruhového speciálu Tatra Phoenix Vršecký, který myslí na zisk titulu.

„Odlétám do Číny s límcem kolem krku, ale přeci jen okruhy jsou o něco měkčím sportem, než rozbité tratě Cross Country soutěží," ví Vršecký, kterého po návratu z Číny čeká dlouhá rekonvalescence. „Mám ale také na co navazovat. Loni historicky první titul čínského truckového šampionátu získal můj týmový kolega Martin Kolomý. S Tatrou tak míříme vysoko," říká jezdec podporovaný tamní olejářskou společností Zero Mileage Lubricant, který bude startovat na vlastním speciálu Tatra Phoenix.

Tým China Buggyra Racing bude mít v čínském šampionátu hned čtveřici českých jezdců. Vedle Vršeckého to bude průběžný lídr evropského šampionátu tahačů Lacko, aktuální mistr Evropy cestovních vozů Michal Matějovský a truckový nováček Miroslav Forman.

„Závody čínského šampionátu jsou unikátní především v atmosféře celého víkendu. Jednotlivé jízdy přenáší státní televize s dosahem desítek milionů diváků a pěkné souboje na trati si užívají desítky tisíc fanoušků na tribunách. Těšíme se tady opravdu velké popularitě," poukazuje na nevšední atmosféru.

Čínský truckový šampionát se skládá ze tří podniků. Po Čcheng-tu následuje zářijový podnik v Kuang-tung a velké finále se odehraje na začátku listopadu v Šanghaji.