Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kornfeil splnil cíl, ve Valencii byl sedmý a ukončil sezonu v elitní desítce

Valencie - Jakub Kornfeil obsadil sedmé místo v závěrečné Velké ceně Valencie a v konečném pořadí mistrovství světa Moto3 udržel životní osmou pozici. V elitní desítce zakončil seriál poprvé v kariéře, jeho dosavadním maximem bylo jedenácté místo v roce 2013. Rovněž ziskem 112 bodů si vylepšil osobní rekord.

13.11.2016 AKTUALIZOVÁNO 13.11.2016
SDÍLEJ:

Jakub Kornfeil.Foto: Deník/Attila Racek

"Jsem strašně rád, že se loučím dobrým výsledkem. Je to trochu emotivní, byly to skvělé dva roky," řekl Kornfeil na týmovém webu. "Motorka je teď moc dobrá, je tak celkem těžké tenhle tým opustit," dodal.

Nejlepší Kornfeilova umístění:2. místo (2x): 2015 - GP Velké Británie, 2016 - GP Malajsie.
3. místo (1x): 2015 - GP Valencie.

Druhý Čech v závodě Karel Hanika nevyužil divokou kartu k premiérovému bodovému zisku v sezoně a po startu z 13. místa dojel na 22. pozici. Posedmé v sezoně zvítězil již jistý mistr světa Brad Binder z Jihoafrické republiky, přestože se v úvodu závodu patrně kvůli technickému problému propadl až do třetí desítky pořadí. Šampionát vyhrál s náskokem 142 bodů před Italem Eneou Bastianinim.

Třiadvacetiletý Kornfeil po nadějných trénincích startoval až z osmé řady, protože ve velmi vyrovnané kvalifikaci mu sedmidesetinový odstup na lídra stačil jen na 24. místo. Skvěle ale zvládl první polovinu závodu, propracoval se postupně až do vedoucí pětičlenné skupiny a mohl pomýšlet i na zopakování loňského třetího místa. Tempo lídrů ale neudržel, lehce se propadl a v závěru získal sedmou pozici po souboji s Němcem Philippem Öttlem.

"Dojet z 24. místa na sedmé je skvělé. Užil jsem si to a jsem šťastný. Kdyby mi někdo takový výsledek předpověděl, nevěřil bych," uvedl Kornfeil. "Často jsem byl nejrychlejším jezdcem na trati a bylo moc fajn, jak jsem ostatní předjížděl. Měl jsem skvělou motorku, ta mi to umožnila," pochválil mechaniky.

Lepší výsledek mu znemožnil horšící se stav pneumatik. "Odcházely, protože jsem s nimi na začátku zacházel agresivně. Posledních osm devět kol bylo těžkých, navíc jsem dostal penalizaci a musel pustit před sebe jednoho soupeře, ale pak jsem ho zase předjel," doplnil Kornfeil. V 18. závodě sezony podeváté vybojoval umístění v Top Ten. Nejlépe si vedl v minulé Velké ceně Malajsie, kde skončil druhý.

Lorenzo vyšperkoval jubilejní start triumfem

V královské MotoGP se domácí exmistr světa Jorge Lorenzo v jubilejním 250. startu v MS v kariéře rozloučil triumfem se značkou Yamaha. V nejsledovanější třídě vybojoval pro japonského výrobce 44. vítězství, v příští sezoně se o další bude pokoušet jako jezdec Ducati.

Druhý ve Valencii skončil jeho nástupce na světovém trůnu a krajan Marc Márquez. Vicemistr světa Valentino Rossi dojel ve finále sezony čtvrtý za jiným Italem Andreou Iannonem. Lorenzo skončil celkově třetí.

V Moto2 korunoval mistrovskou sezonu sedmým letošním vítězstvím Francouz Johann Zarco.

Velká cena Valencie, závěrečný závod mistrovství světa silničních motocyklů:

Moto3: 1. B. Binder (JAR/KTM) 40:13,777, 2. Mir (Šp./KTM) -0,056, 3. Migno (It./KTM) -0,081, 4. Bastianini -0,147, 5. Di Giannantonio (oba It./Honda) -0,713, 6. Guevara (Šp./KTM) -0,899, 7. Kornfeil (ČR/Honda) -2,683, …22. Hanika (ČR/KTM) -18,976.
Konečné pořadí MS (po 18 závodech): 1. B. Binder 319 b., 2. Bastianini 177, 3. Navarro (Šp./Honda) 150, 4. Bagnaia (It./Mahindra) 145, 5. Mir 144, 6. Di Giannantonio 134, 7. Bulega (It./KTM) 129, 8. Kornfeil 112.

Moto2: 1. Zarco (Fr./Kalex) 43:17,626, 2. Lüthi (Švýc./Kalex) -3,281, 3. Morbidelli (It./Kalex) -4,981, 4. Lowes (Brit./Kalex) -5,636, 5. Rins (Šp./Kalex) -5,850, 6. Nakagami (Jap./Kalex) -11,605.
Konečné pořadí MS (po 18 závodech): 1. Zarco 276, 2. Lüthi 234, 3. Rins 214, 4. Morbidelli 213, 5. Lowes 175, 6. Nakagami 169.

MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 45:54,228, 2. M. Márquez (Šp./Honda) -1,185, 3. Iannone (It./Ducati) -6,603, 4. Rossi (It./Yamaha) -7,668, 5. M. Viňales (Šp./Suzuki) -10,610, 6. P. Espargaró (Šp./Yamaha) -18,378.
Konečné pořadí MS (po 18 závodech): 1. M. Márquez 298, 2. Rossi 249, 3. Lorenzo 233, 4. M. Viňales 202, 5. Dovizioso (It./Ducati) 171, 6. Pedrosa (Šp./Honda) 155.

Autor: ČTK

13.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Po náletu kamikaze
1 3

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Dakar bude náročný a rozhodnout může už úvodní část závodu, shodují se závodníci

Dakar 2018 se blíží a členům týmu Big Shock Racing se zvedá nálada. I přesto, že má teď každý plné ruce práce. Sestava týmu zůstává nezměněna, stejně jako posádka žluté liazky. Pilot Martin Macík Jr. pojede slavný závod už pošesté, navigaci si vzal na starost opět František Tomášek a techniku jistí Michal Mrkva. 

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT