„Měl jsem problém s převodovkou. Když jsem vyjížděl s někým ze zatáčky kolo na kolo, tak mi na rovince ujel o pět šest metrů. To není možné," láteřil rodák z Rohatce na Hodonínsku.

Příliš mu nevyšel ani start. Ze třináctého místa se propadl o několik příček dolů. „Samotný start byl skvělý. Ale do první zatáčky se vměstnalo spoustu kluků a vnitřkem nás podjeli. Do zatáčky jsem najížděl třeba desátý a vyjížděl patnáctý," popisoval Kornfeil.

V závodě se ještě probojoval až na osmé místo, následoval ale další propad. „Nic se tam nestalo. Ostatní frajeři mě prostě předjeli na rovince," litoval.

V závodě nejslabší kubatury se startovní pole roztrhalo jen minimálně. Čelní skupina stále čítala takřka dvacet jezdců. Kornfeil tak měl první místo na dohled, věděl však, že na něj zaútočit nemůže. „Bylo to zoufalství. Asi po dvou kolech jsem pochopil, že moje motorka není nastavená na vítězství. Myslím, že jsem na to v Brně měl, dokázal jsem jet s nejlepšími. Ale na výjezdech ze zatáček jsem se kvůli převodovce prostě nedokázal udržet s ostatními," krčil rameny jedenadvacetiletý motorkář.

Nevyloučil přestup do Moto2

Problém s převodovkou mu ležel v hluboko v žaludku. „Po dopoledních zahřívacích kolech jsem mechanikům říkal, ať motorku nastaví jako na páteční tréninky. A když jsem se chvíli před odchodem na start ptal, jestli to udělal, tak odpověděli, že výměnu nestihli," upozornil Kornfeil na to, že závod se pro něj tentokrát rozhodoval už před výjezdem na trať.

V Brně se mu přitom vždy dařilo, nikdy nedojel hůř, než osmý. „Ale zase jsem nikdy nedojel dvě vteřiny za vítězem. Taková třída Moto3 teď je, závody jsou neskutečně vyrovnané," zmínil jezdec, který vozí na kapotě číslo 84.

Aktuálně dvanáctý muž světového šampionátu už řeší i příští sezonu. „V Brně jsem měl nějaká jednání. Náš tým asi v mistrovství světa zůstane. Ale jestli to bude ve třídě Moto3, nebo třeba vyzkoušíme Moto2, to je zatím otevřené. Možné jsou obě varianty," nastínil Kornfeil.

DAVID NEKVINDA