Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kornfeilův mechanik: Jídlo? Přednost má motorka

Brno – Muži utírající si ruce do zašmírovaných montérek. Takový obrázek za oponou Velkých cen už dávno nenajdete. Když v roce 1965 poprvé dorazilo na starý Masarykův okruh mistrovství světa silničních motocyklů, čeští účastníci jen nevěřícně zírali na koncert bílých rukavic japonských mechaniků.

5.8.2011
SDÍLEJ:

Mechanik Igor Králík se závodníkem Jakubem Kornfeilem.Foto: Marek Paulíček

Dnes se technický personál sklání nad rozdělanými stroji ve slušivých týmových košilích. Jen na usilovné práci do noci se nic nezměnilo. „Letos to tak hrozné zatím nebylo, ale loni jsme šli několikrát spát až ve dvě nebo ve tři ráno i bez jídla. Přední je motorka,“ vzpomíná třicetiletý mechanik Igor Králík, který ve světovém šampionátu pracuje pro českého jezdce třídy do 125 ccm Jakuba Kornfeila.

S ním spolupracuje Králík od předloni, kdy talentovaného mladíka provázel v kombinéze mechanika při závodech italského šampionátu. V loňské sezoně už Kornfeil jako vítěz Red Bull MotoGP Rookies Cupu povýšil do pozice stálého účastníka mistrovství světa.

„Ještě s jedním německým mechanikem jsem se staral o Kubovu motorku. Spolupráce byla perfektní, vládl profesionální přístup. Říká se, že Němci jsou pedanti, což se do posledního puntíku vyplnilo,“ chválí Králík Team Germany.

Jenže i při vší pečlivosti několikrát dusily ambice týmu technické trable. „Například v Anglii nás trápily problémy s tlakem v palivové nádrži. Vymysleli jsme určité řešení, jenže systém jsme ještě neměli zažitý a na startovním roštu jsme zapomněli vrátit hadičku zpátky do nádrže. Kuba zůstal v zahřívacím kole stát a do závodu vyjel s hroznou ztrátou. Nálada v týmu pak byla na bodu mrazu,“ popisuje brněnský mechanik jeden ze smolných momentů.

Letos Králík následoval Kornfeila do italského týmu Ongetta–Centro Seta. Od závodu v Mugellu má navíc jezdec z Rohatce na Hodonínsku k dispozici tovární stroj Aprilia RSA. „Rozdíly oproti netovárnímu stroji nejsou ani tak ve výkonu motoru jako spíš ve zrychlení. A hlavně v podvozku. Doladit jej je na této motorce ta úplně nejsložitější věc,“ přiznává.

Nadcházející týden už celý tým pohltí atmosféra Velké ceny České republiky. „Ve středu postavíme v paddocku stan a hospitality, od čtvrtka budeme pracovat na motorce. Takový postup je stejný při všech závodech mistrovství světa,“ říká.

Ze všech stran slyší spekulace, jak by jeho jezdci pomohla na Masarykově okruhu mokrá trať. V podobných podmínkách Kornfeil loni v Brně přivedl domácí fanoušky do extáze pátým místem. „Na vodě to Kubovi určitě jde. Jenže až do šachovnicové vlajky si nikdo nemůže být jistý, že závod na nebezpečném povrchu dokončí,“ varuje.

AMOS KREJČÍ

5.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomio Okamura.
6

Plány SPD? Okamura chce pro své hnutí zastoupení v čele Sněmovny

Jiří Pospíšil
5 31

Pospíšil podal přihlášku do TOP 09, věří v její budoucnost

FOTOGALERIE: Při smrtelné nehodě se vážně zranili další tři lidé

Smrtelná dopravní nehoda zablokovala v neděli dopoledne silnici mezi Javornou a Železnou Rudou. U odbočky na Zhůří se čelně srazila dvě osobní auta, muž německé národnosti nehodu nepřežil.

AKTUALIZOVÁNO

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

Aktivista Jakub Čech: ČSSD se neočistila od kmotrů, proto spadla na dno

Co si myslí mladý prostějovský aktivista Jakub Čech o výsledcích voleb? Přečtěte si jeho názor.

Dvě stovky za kroužek? Policie prošetřuje kupčení s hlasy v Mojžíři

Někteří voliči měli údajně dostat předvyplněné volební lístky a pak i finanční odměnu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení