„S velkým zármutkem jsem přijal zprávu o Charlieho smrti,“ uvedl prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt. „Byl nejen skvělým ředitelem závodu, ale i hlavní a nenapodobitelnou osobností formule 1, která ztělesňovala etiku a ducha našeho sportu.“

Ředitel závodů, bezpečnostní delegát a startér se napříč paddockem těšil značné oblibě. Ačkoli často řešil zapeklité situace a dodatečně uděloval penalizace, vždy se snažil být objektivní. Zároveň výraznou měrou přispěl ke zvýšení bezpečnosti královny motoristických disciplín. 

„Tou zprávou jsem šokován, ještě včera jsem s ním hovořil a procházel zatáčky. Je složité pochopit, že tu najednou není. Byl to náš člověk,“ řekl čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel z Ferrari. „Je to velký šok, bylo mu teprve 66 let. Musíme si vážit každého dne a užívat si ho. Vše není jen o formuli,“ doplnil pilot Red Bullu Max Verstappen.

Jen těžko hledal slova i Lewis Hamilton. "To, co udělal pro náš sport… byl skutečným pilířem," vzpomínal pětinásobný mistr světa.  

Dvacet let ve funkci 

Whiting působil ve formuli 1 od roku 1977. Tehdy začal pracoval jako mechanik v týmu Hesketh. Poté přestoupil ke stáji Brabham, kde se vypracoval na šéfa mechaniků a později i na hlavního inženýra. V týmu bývalého šéfa F1 Bernieho Ecclestonea působil až do svého nástupu do Mezinárodní automobilové federace (FIA) v roce 1988. Tam začínal na pozici technického ředitele, od roku 1997 byl ředitelem závodů F1.

Během nadcházejícího podniku Whittinga nahradí Australan Michael Masi, který řídil sérii místních závodů a ve formuli 1 působil jako traťový komisař.